Musk: Výroba elektrokamionu Tesla Semi může začít. Jenže nejsou bateriové články

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má vlastní elektromotor.

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má vlastní elektromotor. Zdroj: Tesla

Elektrický kamion Tesla Semi je připraven k výrobě.
Klíčovou otázkou je dojezd. Tesla slibuje osm set kilometrů dálniční rychlostí s plným nákladem. Za třicet minut se má kamion nabít na dalších 640 kilometrů jízdy.
Elon Musk při představení Tesly Semi
Řidič sedí uprostřed kabiny. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.
Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za pět sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za dvacet. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, pětiprocentní stoupání vyjede s plným nákladem rychlostí 105 kilometrů za hodinu.
7
Fotogalerie

Veškeré práce na vývoji elektrického kamionu Tesla Semi skončily, lze spustit výrobu. Ve zprávě o hospodaření společnosti Tesly za poslední loňské čtvrtletí to oznámil šéf automobilky Elon Musk. Má to však jeden háček. Na to, aby bylo možné výrobu spustit skutečně plnohodnotně, není dost bateriových článků. Informuje o tom americký web TechCrunch.

Společnost Tesla předpokládá, že by svůj kamion s elektrickým pohonem mohla dodávat již letos. Pokud tedy budou baterie. „Hlavním důvodem, proč nemůžeme výrobu některých nových produktů zrychlit – konkrétně například výrobu elektrického tahače, je nedostatek článků,“ objasňuje Musk. 

Věří nicméně, že výrazný převrat v této oblasti nastane, jakmile začne výroba akumulátoru Tesla 4680 sestavovaných ze speciálně navržených zákaznických článků s daleko vyšší energetickou hustotou oproti dosavadním řešením.

„Tesla Semi potřebuje ke svému provozu zhruba pětinásobek bateriových článků oproti elektromobilu, ale za pětinásobek je prodávat nemůžeme,“ uvádí Musk. „Začít teď naplno s výrobou Tesla Semi nedává smysl,“ uvedl Musk. 

Tesla chce v rámci svých ambiciózních plánů „exponenciálně“ zvyšovat výrobu baterií. Od roku 2022 hodlá ročně vyrábět články o kapacitě 200 gigawatthodin. Letos se chce dostat na čtyřicet procent tohoto cíle.