Čtvrtým tunelem pod Vltavou začalo jezdit metro před 15 lety. Připomeňte si jeho stavbu | E15.cz

Inspirativní rozhovory

Inspirativní rozhovory Vstoupit do speciálu

Čtvrtým tunelem pod Vltavou začalo jezdit metro před 15 lety. Připomeňte si jeho stavbu

ČTK
vku

Před 15 lety, 25. června 2004, byl do provozu uveden nový úsek metra, který prodloužil trasu C z Nádraží Holešovice o dvě stanice - Kobylisy a Ládví. Cestující v pražském metru tak začali využívat již čtvrtý tunel pod vltavským dnem. Pro překonání Vltavy použili stavbaři netradiční postup - dva železobetonové tubusy dlouhé 170 metrů nejprve vyrobili v suchém doku na břehu řeky a až pak je pomalu zasunuli do rýhy na dně, kterou nakonec zasypali.

S dlouho očekávaným úsekem metra, který usnadnil dopravu do centra města desetitisícům lidí z Kobylis či Bohnic, je spojena i další stavební zajímavost. Po podjetí řeky totiž souprava překonává rekordní stoupání, během necelých čtyř kilometrů se trasa zvedá o 112 metrů.

Zatím naposledy byla linka C prodloužena v květnu 2008 o stanice Střížkov, Prosek a Letňany na severovýchodním okraji Prahy. Po tomto prodloužení měří „céčko“ přibližně 22,5 kilometru a má rovné dvě desítky stanic. Cesta z jedné konečné na druhou soupravě zabere kolem 35 minut. Součástí linky je i nejdelší mezistaniční úsek metra, který leží právě mezi zastávkami Nádraží Holešovice a Kobylisy, měří 2749 metrů.

Celková délka všech tří linek pražského metra v současnosti překračuje 65 kilometrů, na kterých cestujícím slouží 61 stanic.

Podívejte se na fotogalerii:

Dopravní podnik zmodernizuje tunel metra mezi stanicemi Háje a Kačerov
Analýza: MHD zdarma města stále láká, dopady jsou však nejednoznačné
Zápisník Petry Jansové: Praha v novém

Autor: ČTK, vku
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!