Dvořák prý chtěl pod cenou prodat Škodě opravny DPP

Martin Dvořák

Martin Dvořák Zdroj: 7 Jiri Kotatko

Bývalý šéf pražského dopravního podniku (DPP) Martin Dvořák chtěl tramvajové opravny prodat společnosti Škoda Transportation za 238 milionů korun, přestože do nich DPP v minulosti investoval 851 milionů korun. Spolumajitelem Škody je Dvořákův blízký přítel Tomáš Krsek, upozorňují dnešní Hospodářské noviny (HN). Transakci zastavila v prosinci nová pražská koalice ODS a TOP 09.

Pražští radní chtějí plánovaný obchod přezkoumat. „Otázkou je, zda je výhodné zbavit se strategické části dopravního podniku. Neměli bychom tak kontrolu nad servisem vlastního vozového parku,“ řekl listu pražský radní pro dopravu Petr Nosek (ODS). O prodeji by město mělo rozhodnout během několika týdnů.

Dvořák záměr prodat opravny stále podporuje. „Celá příprava trvala tři roky a výsledky oponovalo ČVUT. Je potřeba vycházet z faktu, že pro opravny tramvají je a bude méně práce. Jedinou alternativou je prodej,“ míní Dvořák.

Při otázce na více než šestisetmilionový rozdíl mezi částkou investovanou do obnovy dílen a cenou dohodnutou se Škodou odkázal na odpisy, konkrétní být ale nechtěl, uvedly HN. Podle dopravního experta Antonína Duba ale tolik z hodnoty nemohlo vybavení ztratit.

Dvořáka podle listu provází podezření z vyvádění stovek milionů korun z DPP, jde například o spornou zakázku na provozování obrazovek v metru či nákup papírových jízdenek. V posledních týdnech je také středem zájmu médií, protože nedokáže vysvětlit miliardové majetky své rodiny. Z funkce šéfa DPP odstoupil loni v prosinci.

Pražský dopravní podnik, který je největší městskou firmou, se nyní chystá prověřit sporné zakázky, které mohly být pro Prahu nevýhodné. Kromě vlastní interní kontroly připravuje hloubkový audit.