Korunovační ulicí začnou řidiči jezdit již v půli prosince, termín se podaří minimálně o dva týdny urychlit

Na kompletně rekonstruovaném mostě v pražské Korunovační ulici stavbaři 7. října pokládali betonové mostní nosníky bez výluky na železniční trati.

Na kompletně rekonstruovaném mostě v pražské Korunovační ulici stavbaři 7. října pokládali betonové mostní nosníky bez výluky na železniční trati. Zdroj: čtk

Kabely v tunelu Blanka
Tunel Blanka
Do Tunelu Blanka vjeli první řidiči
Otevření tunelu Blanka
Otevření tunelu Blanka
14
Fotogalerie

Korunovační ulice v Praze 7 bude opět plně průjezdná v polovině prosince. Dělníci na pilíře umístili betonové nosníky, na kterých bude ležet těleso mostu. Nový most nahradí v místě křížení s železniční tratí původní, který byl v havarijním stavu. Ulice je uzavřena od letošního července.

"Termín zprovoznění ulice byl naplánován do 31. prosince 2016, ale ten se nám podaří zkrátit minimálně o 14 dní," řekla Lišková.

Původní most byl zbourán letos v srpnu. Dnes dělníci na nové pilíře umístili 20 metrů dlouhé betonové nosníky. Celkem jich má most deset.

Následovat bude vybudování 20 centimetrů silné železobetonové desky, izolace, římsy a vozovka. "Po dokončení toho mostu, respektive říms, což jsou ty části, po kterých chodíte, tak jsou připraveny otvory, do kterých umístíme inženýrské sítě," řekl vedoucí projektu Radim Cihlář z firmy SMP CZ, která most buduje.

Při bourání původního mostu musela být zastavena vlaková doprava. Při nynějších pracích doprava zastavena být nemusela, dělníci pracují ve chvílích, kdy vlaky nejezdí.

Uzavírka Korunovační, která spojuje Prahu 6 a 7, zhoršila dopravní situaci. Nejvíce si stěžovala radnice Prahy 6, a to zejména na zhoršenou dopravu v okolí Vítězného náměstí.