Na letiště pojede více autobusů z centra | E15.cz

Letiště nečeká na rychlodráhu, posílí autobusové linky

Letiště nečeká na rychlodráhu, posílí autobusové linky
Letiště Václava Havla Praha.
• 
ZDROJ: ČTK

Jiří Liebreich

Pražské letiště chce posílit spojení se středem města. Zvýšení počtu autobusových zastávek i spojení je rychlejší cesta než čekat na stavbu rychlodráhy na Kladno.

Letiště Václava Havla zažilo loni rekordní rok, neboť počet cestujících se zvýšil o téměř pětinu na 15,4 milionu. Výrazný nárůst očekává i v příštích letech. Výstavba dlouhodobě chybějících páteřních dopravních spojů, kterými by se přibývající masy cestujících dostaly do centra města, je však stále v nedohlednu. Letiště chce proto rozšířit síť autobusů, čehož může ve srovnání s léta plánovanou výstavbou napojení na železniční tratě dosáhnout rychleji.

„Po dohodě s Dopravním podnikem vybudujeme další zastávky autobusů v prostoru letiště. Momentálně sem cestuje zhruba čtyřicet procent veškerých cestujících městskou hromadnou dopravou, což je významné množství,“ uvedl předseda představenstva Českého Aeroholdingu, pod který spadá i Letiště Václava Havla, Václav Řehoř.

V současnosti zajišťuje spojení centra Prahy s letištěm autobusová linka 100 vedoucí na zastávku metra Zličín, linka 191 mířící na smíchovskou zastávku Na Knížecí, linka 119 jezdící na stanici metra Nádraží Veleslavín a expresní linka AE ve směru hlavní nádraží.

Ryanairu se daří i navzdory stávkám, další ale mohou brzy propuknout

„Pro letní sezonu usilujeme o navýšení kapacit autobusového spojení zejména u nejvytíženější linky 119. V úvahu připadají i dvě až tři nové zastávky v prostorách letiště, preferujeme jejich umístění například u parkovacích domů. Existuje i možnost, že sem budou autobusy směřovat i z jiných zastávek metra. Rozhodující slovo má ale dopravní podnik,“ uvedl pro deník E15 mluvčí letiště Roman Pacvoň.

„Od dubna by měla být autobusová linka 119 posílena na interval tří minut s návazností na každý příjezd metra ve stanici Nádraží Veleslavín,“ potvrdil mluvčí organizace Ropid, která plánuje městskou hromadnou dopravu v Praze, Filip Drápal.

Vedle posílení autobusových linek letiště plánuje i zřízení „chytrých zastávek“, které mají zrychlit přepravu cestujících. „Budou zde například vyhrazené lajny přesně v oblasti dveří autobusu. Lidé se také nebudou zdržovat nákupem jízdenky u řidiče, neboť v prostorách letiště jsme vyhradili prostory pro instalaci nových automatů,“ doplnil Pacvoň. Výši plánovaných investic však letiště neuvedlo.

V dlouhodobém horizontu se počítá s výstavbou železnice vedoucí z Masarykova nádraží na Kladno, přičemž by na letiště vedla odbočka. Odhadované náklady se pohybují okolo dvaceti miliard korun. Ve hře je také prodloužení metra ze stanice Nádraží Veleslavín.

Wizz Air se po Praze stahuje i z Košic

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!