Staropramen investuje stovky milionů korun do svého dalšího rozvoje | E15.cz

Staropramen investuje stovky milionů korun do svého dalšího rozvoje

mba

V letošním roce slaví Staropramen jubilejních 150 let od svého založení. K této příležitosti je připravena nová reklamní kampaň, jejíž tváří je opět Hynek Čermák. Staropramen kromě samotných oslav myslí i na budoucnost a v letošním roce investuje stovky milionů korun do kvality svého piva a udržitelnosti výroby s důrazem na ekologii. Významné investice v celkové výši 250 milionů korun se promítnou do výrobních a výčepních technologií i nových obalů.

Před 150 lety byl na Smíchově položen základní kámen a začala se psát historie současné české pivní dvojky a také druhé nejprodávanější české značky piva v zahraničí. České oslavy v dubnu zahájí nová reklamní kampaň, kde kromě hlavní tváře značky posledních let Hynka Čermáka účinkuje také 40 zaměstnanců pivovaru. Na trhu se ve stejnou dobu objeví speciální balení piva s logem 150 let. Oslavy budou pokračovat uvedením knihy o historii pivovaru spojeným s výroční várkou piva do hospod a červnovými Smíchovskými slavnostmi v areálu pivovaru. Slavit se bude i na zahraničních trzích, na kterých by měl Staropramen pokořit hranici 400 milionů prodaných půllitrů. 

Kvalita piva na prvním místě

Známé české přísloví říká, že sládek pivo vaří a hospodský ho dělá. Touto logikou se také řídily letošní investice pivovaru zaměřené na kvalitu čepovaného piva. Pivovar investoval přes 15 milionů korun do mikrofiltrace, která umožňuje, aby piva Staropramen putovala do restaurací a hospod v nepasterované podobě. Bez kvalitních sudů, výčepních technologií a péče přímo v restauraci nebo hospodě by však tato investice byla zbytečná. Proto bude pivovar do této oblasti každoročně investovat desítky milionů korun. Letos to bude částka přesahující 80 milionů korun. „Kromě každoročních investic do tankových a výčepních technologií jsme se rozhodli v letošním roce investovat přes 40 milionů korun také do KEG sudů. Naše sudy denně putují nejen po celém Česku, ale prakticky do celého světa, proto je důležité, aby byly v co nejlepší kondici,“ konstatuje Zdeněk Lux.

Investice do systému vratných obalů

Kvalitu i ekologický rozměr pak v sobě spojuje investice do nových přepravek na vratné lahve. I přes rostoucí oblibu jednocestných obalů zůstává vratná lahev nejoblíbenějším obalem v maloobchodu nejen v Čechách, ale i na řadě zahraničních trhů. My tento trend jednoznačně podporujeme, a proto jsme se rozhodli investovat do nových přepravek. S jejich obměnou jsme započali v loňském roce, letos jí máme v plánu dokončit. Celkově jsme vyměnili 950 tisíc kusů a investovali 100 milionů korun,“ vysvětluje Zdeněk Lux.

Nové pivovarské technologie s ohledem na ekologii a okolí

Pivovar původně vzniknul na periferii. Jak se Praha rozšiřovala, stal se její nedílnou součástí. Jako zodpovědný výrobce a soused pravidelně investuje do nových technologií, které jsou ekologické a ohleduplné k okolí pivovaru. Při nákupu nových technologií tak pivovarníci vždy zohledňují i parametry jakými jsou hlučnost, prašnost, apod. Tyto parametry byly zohledněny i při výběru nové myčky lahví a kotle na výrobu páry. Pivovar do nich letos investuje přes 57 milionů korun.

Autor: mba
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!