Firmy nacházejí zaměstnancům v krizi nová uplatnění

Zavřený obchod v nákupním centru.

Zavřený obchod v nákupním centru. Zdroj: Profimedia

Šíření nákazy nového typu koronaviru a vládní opatření připravily některé firmy o práci. Zasažené společnosti však nacházejí svým zaměstnancům nová uplatnění. Pracovníci cestovní agentury Invia například nyní pomáhají na krizové lince pro seniory i celostátní infolince o koronaviru 1212. Zaměstnanci prodejen s oblečením Kik podpoří provoz obchodů s potravinami Penny. Marketingové či poradenské společnosti nabízejí své služby potřebným.

Investiční skupina Rockaway, pod kterou patří cestovní agentura Invia, se domluvila s Magistrátem hlavního města Prahy na poskytnutí zaměstnanců call centra na novou linku pro seniory. Tu zřídily s magistrátem organizace Český červený kříž a Život 90.

"Vzhledem k tomu, že se jedná o nonstop linku, měli jsme trochu obavy, zda budeme schopni pokrýt večerní i noční směny. Reakce zaměstnanců nás příjemně překvapily. Každý pochopil, že jsme v situaci, že buď budeme mít alternativní práci nebo žádnou, protože taková je nyní realita cestovního ruchu," uvedla koordinátorka call centra Invie Kateřina Macečková.

Dalších 180 pracovníků Invie obsluhuje infolinku o koronaviru 1212. "Základní princip zůstává stejný, jako když pracujeme v cestovním ruchu. Tedy vyslechnout člověka, zjistit jeho problém a poskytnout nejvhodnější radu nebo doporučení, kam se obrátit," doplnila mluvčí Invie Andrea Řezníčková. Invia zaměstnává 387 lidí a na jejich službách závisí dalších 1750 zaměstnanců obchodních partnerů.

Z řad zaměstnanců řetězce Kik, jehož prodejny jsou nyní kvůli vládním opatřením zavřené, pomůže v první vlně minimálně 70 lidí coby dobrovolníci ve vytížených prodejnách Penny. Firmy se zatím domluvily na spolupráci do 22. března. Pracovníci Penny se nyní musejí věnovat nejen většímu počtu zákazníků, ale také zvýšeným hygienickým opatřením, upozornil personální ředitel Penny Petr Šrámek.

Jablonecká eventová a produkční společnost Sundisk, která nyní také nemůže provozovat své podnikání, začala rozvážet místním nákupy. "Jsme tým lidí, kteří najednou neměli ´do čeho píchnout´, a tak jsme místo truchlení a strachu o budoucnost firmy, ve které se nám během jednoho týdne obrátilo úplně všechno vzhůru nohama, vymysleli tenhle projekt. Měli jsme volná auta, lidi a prostory a pustili se do toho," napsala firma na novém webu, kde je možné si objednat nákup.

PR a marketingová agentura Lesensky.cz se rozhodla spojit odborníky ze svého obory pro pomoc neziskovým organizacím či veřejné správě, které musejí řešit krizové situace. "Řeší se medializace projektů zaměřených na roušky, bezplatnou právní ochranu či propagace linky důvěry. K naší víkendové iniciativě se do dnešního dne zapojilo přes 20 agentur či freelancerů z oblasti PR a marketingu. Všichni jsou ochotni přiložit ruku k dílu bezplatně, ve své volné kapacitě," řekl majitel agentury Lesensky.cz Petr Lesenský.