Nočním busem? Odkud? | E15.cz

Nočním busem? Odkud?

Noční autobusy v Liberci změnily trasy i místa odjezdu. Už před měsícem. Lidé ale stále bloudí po terminálu.

Ze sedmi nočních linek městských autobusů se staly čtyři. Startují z jiného místa. Řada Liberečanů ale stojí na původní zastávce a proklíná dopravní podnik.
„Šla jsem vyprovodit kamarádku na poslední autobus do Rochlic, co jede ve dvě ráno. Byly jsme tam včas, ale nedočkaly se. Až pak jsme zjistily, že jel odjinud,“ popisuje například devatenáctiletá Miroslava Juhasová z Liberce.
Noc se dívkám nečekaně prodloužila. „Na taxík jsme neměly. Musely jsme počkat až do rána,“ dodala dívka. Zástupci dopravního podniku tvrdí, že udělali vše, aby informace lidé dostali. Od letáků přes upozornění na webu až po inzeráty v médiích. „Lidé jsou nevšímaví,“ míní mluvčí Martina Poršová.

Z flámu domů čtyřmi busy

Liberečan Jiří Černý z Františkova šel třetí zářijovou sobotu večer z třídního srazu. Spoléhal na noční linku. Na terminálu ve Fügnerově ulici ale čekal marně. Dopravní podnik noční trasy změnil. „Nakonec jsem musel na taxíka. Dost mě to naštvalo,“ přiznává Černý.
Má smůlu. Do čtvrti Františkov a na Americkou ulici už od začátku září noční autobusy nezajíždějí. „Využívalo je málo lidí. Dokonce nám chodily připomínky, že vozíme vzduch,“ poznamenal dopravní ředitel podniku Luboš Wajner. Původních sedm linek nahradily čtyři. Podnik tím ušetří řidiče i autobusy. Celkem 350 tisíc korun ročně.
„Linek je míň, ale pokryjí stejně velké území jako dřív. Jen musejí lidé strávit o pět až deset minut víc času na cestě, protože objíždějí delší úsek,“ upřesnil Wejnar.
Noční linky s čísly 90, 91, 92 a 93 startují nově pouze na jedné straně terminálu ve Fügnerově ulici, naproti obchodnímu centru Forum.
Lenka Čížková z Doubí používá noční autobus ráda. „Není jen pro opilce, ale i pro lidi vracející se z koncertů, divadla a kina. Každý nemá na taxíka,“ říká Čížková.
Jezdí linkou číslo devadesát, která „obhospodařuje“ několik sídlišť v jihovýchodní části města. Ze všech „flamendrů“ je nejvytíženější. „Dokonce jsme na ni museli nasadit kloubový autobus,“ dodal Wajner. Podle něj podnik žádnou další změnu na nočních linkách nechystá.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!