PPF přestaví další dům v Pařížské, kromě obchodů chystá i luxusní byty

Pařížská ulice

Pařížská ulice Zdroj: Anna Vackova/E15

V Pařížské ulici v centru Prahy se schyluje k velkému developerskému počinu v režii nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Na nákupní třídě považované za výkladní skříň luxusu přestaví jeho skupina PPF secesní dům v čísle popisném 22 na nové obchody pro movité zákazníky.

Budova je v současnosti prázdná a čeká na příjezd stavbařů. Tomu již nic nebrání, protože investor už má v ruce stavební povolení. Bude to teprve třetí celková rekonstrukce v ulici za poslední dekádu. Developer hodlá navázat na úspěch, který se mu podařil na adrese Pařížská 3. Tam předloni rekonstrukcí vytvořil třípatrový obchodní dům pro francouzskou módní značku Louis Vuitton.

Nový obchod se stal největší retailovou jednotkou v Pařížské. Projekt PPF završila na sklonku loňského roku prodejem do fondu Komerční banky. Cena zveřejněná nebyla, leccos ale naznačuje výnos, s nímž ho fond kupoval.Stlačil ho ke čtyřem procentům, což v tuzemských realitách znamená rekord.

Bylo to dokonce ještě níže než dosavadní rekord z roku 2013, který rovněž padl v Pařížské. Tehdy Česká pojišťovna od italské Fim Group koupila nově rekonstruovaný a plně pronajatý dům v čísle 26. Počáteční výnos se tehdy s cenou kolem dvaceti milionů eur dostal pod 5,5 procenta. Z hlediska ceny za metr čtvereční ještě nikdo v Česku více za nemovitost nezaplatil.

Nájemné rychle roste

„Nájemné za nejlepší obchody v této ulici vzrostlo za posledních deset let více než na dvojnásobek původních nájmů,“ komentoval lokalitu Tomáš Soukup, vedoucí retailového oddělení poradenské společnosti JLL.

O prostory v Pařížské je mezi luxusními značkami velká strkanice. Nabídka je totiž omezená. Obchodníci proto neváhají dlouho vyčkávat, než se naskytne vhodná příležitost. Nebo expandují do okolních ulic Široké, Kostečné a na Staroměstské náměstí.

Mezi značkami v Pařížské nechybí zvučná jména typu Cartier, Hermes, Rolex nebo Vertu. U běžně velkého obchodu se teď v Pařížské platí za čtvereční metr kolem 220 eur.

Číňané v Pařížské
Roky nákupům v Pařížské kralovali Rusové. Nyní se karty obracejí ve prospěch čínských a korejských turistů. Zatímco podíl Rusů na celkových útratách v Pařížské z řad turistů mimo EU loni klesl ze 44 na 24 procent, čínský naopak vyskočil ze 14 procent na pětadvacet, vyplývá z dat společnosti Global Blue.