Klimatizací v tramvajích přibývá, cestující s nimi ale neumějí zacházet | E15.cz

Inspirativní rozhovory

Inspirativní rozhovory Vstoupit do speciálu

Klimatizací v tramvajích přibývá, cestující s nimi ale neumějí zacházet

Jiří Liebreich

Horké letní teploty znepříjemňují cestování pražskými tramvajemi, kde bývá často tepleji než venku. V řadě případů lze přitom dusnu na kolejích snadno předejít. Polovina moderních tramvají Škoda 15T je vybavena klimatizací, mnoho cestujících přesto v těchto vozech otevírá okénka, čímž výrazně snižuje efektivitu klimatizace, upozorňuje dopravní podnik hlavního města.

Celkem je zařízením na výměnu vzduchu vybaveno 127 nových tramvají. Cestující mohou takto upravené vozy poznat podle žlutého rámování na čele tramvaje a podle obrázků sněhové vločky u dveří. Nejvíce klimatizovaných tramvají jezdí na linkách 5, 9, 15 a 20.

„Snažíme se nabádat cestující, aby v klimatizovaných vozech neotevírali okénka, snižují tím efektivitu zařízení. Okénka by měla být zavřená, přestože ve voze může být zvýšená teplota, kterou způsobují například dlouhé intervaly, po kterých jsou otevřené dveře,“ vysvětluje mluvčí DPP Daniel Šabík.

Stopka pro začínající řidiče už po šesti bodech a vyšší pokuty. Bodový systém čekají velké změny

Opačná situace panuje u 124 tramvají 15T, které teprve budou doklimatizovány. Jak zjistil deník E15, DPP získal dva kladné posudky od Českého vysokého učení technického a advokátní kanceláře Havel & Partners, které potvrdily, že Škoda Transportation je jediným dodavatelem, který může dodat a instalovat klimatizace do těchto vozů. Rada hlavního města by měla zakázku za 398 milionů korun potvrdit do konce června.

První klimatizace by se měly začít instalovat už letos, hotovo má být do konce příštího roku. Instalace jedné klimatizace trvá týden, DPP chce stihnout osm instalací měsíčně. U neklimatizovaných vozů naopak platí, že si cestující mohou zpříjemnit cestu otevřením okének.

DPP zároveň jezdí s 256 klimatizovanými autobusy, které tvoří asi pětinu z celkového počtu. I v tomto případě platí výzva podniku apelující na neotevírání okének.

Prohlédněte si fotogalerii:

Regionální letiště volají mayday. Skončit v černých číslech se jim daří jen výjimečně
SŽDC chce prodloužit podchody pod pražským hlavním nádražím na Žižkov, zaplatí stamiliony
Praha chystá roční jízdenky na splátky. Lidé by ušetřili skoro tři tisíce

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!