Orsay krachuje už i v domovském Německu. Propouští všechny zaměstnance

Orsay zavírá v Německu všechny své pobočky

Orsay zavírá v Německu všechny své pobočky Zdroj: Profimedia

Módní řetězec Orsay zavírá všechny své pobočky v domovském Německu. Zároveň budou všichni zaměstnanci propuštěni. Řetězec masivní zavírání poboček i v jiných evropských státech zdůvodnil nepříznivou situací v souvislosti s pandemií i válkou na Ukrajině. Informuje o tom německý deník Rheinische Post.

Společnost Orsay se sídlem ve Willstätt v Bádensku-Württembersku zavírá své pobočky nejen v Německu, ale i v některých dalších evropských zemích. Děje se tak například v Rakousku a nově i v Česku. Řetězec bude muset masivně propouštět, jen v Německu propustí přibližně 1200 zaměstnanců a uzavře asi 130 poboček. Mluvčí Orsaye Wolfgang Weber-Thedy v úterý uvedl, že společnost zcela ukončí svou obchodní činnost v Německu do konce června.

Odborník na maloobchodní byznys Gerrit Heinemann předpokládá, že se bude muset prodejní personál řetězce Orsay vrhnout jiným pracovním směrem, protože podle něj již nebude v oděvním průmyslu potřebný. „Pokud jsou však flexibilní a chtějí prodávat například potraviny, jejich vyhlídky jsou dobré,“ poznamenal Heinemann s tím, že maloobchodní pracovníci jsou vždy potřební.

Když stál chléb 420 miliard a Němci topili markami. Příběh hyperinflace 1923

Video placeholde
• Videohub

Důvodem postupného zavírání poboček značky Orsay je dle firmy především pandemie, ale i válka na Ukrajině. Tvrdí, že válka akorát zesílila nechuť zákazníků k častým nákupům a pandemie se podepsala na jejich byznysu stejně, jako na všech ostatních. 

Odchod Orsay z Česka není zatím časově ohraničen. Když se o jejím odchodu z tuzemska začalo hovořit, Martina Drtinová z Incomindu uvedla, že společnost bude nejspíše uzavírání poboček vysvětlovat pandemií. „Důvodem však může být i to, že jsme pro Orsay malým trhem, který se jim zkrátka přestává vyplácet,“ domnívá se Drtinová. 

Podle společnosti Cushman & Wakefield opustilo v roce 2020 Českou republiku celkem čtrnáct značek. Partner a vedoucí pronájmu maloobchodních prostor region CEE firmy Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček je však přesvědčen, že to bezprostředně nesouviselo s koronavirovou krizí. Často se v takových případech podle jeho dřívějších slov jedná o součást dlouhodobé strategie nebo o opuštění nefungujícího trhu.