Škodě Auto vyskočil čtvrtletní provozní zisk o třetinu, daří se i Volkswagenu

Škoda Auto

Škoda Auto Zdroj: ctk

Provozní zisk mladoboleslavské automobilky Škoda Auto vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o zhruba 30 procent na 315 milionů eur (8,5 miliardy korun). Plyne to z dat německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož je Škoda součástí. K vyššímu zisku pomohly mimo jiné nižší náklady na materiál. Celá skupina Volkswagen v prvním čtvrtletí navzdory emisnímu skandálu zvýšila provozní zisk o 3,4 procenta na 3,44 miliardy eur (92,9 miliardy korun).

Nečekaně lepší provozní výsledek koncern VW vysvětlil jednorázovými položkami v souvislosti s řešením skandálu. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru očekávali, že provozní zisk za první tři měsíce roku klesne, a to o více než 17 procent na 2,75 miliardy eur.

Nárůst Škoda Auto zaznamenala také u provozní marže, která se zvýšila na 9,3 procenta ze 7,6 procenta v loňském prvním čtvrtletí. Výrazný nárůst zaznamenaly také čtvrtletní tržby automobilky. Konkrétní údaj ale mateřský koncern v tiskové zprávě neuvedl.

„Škoda si v prvních třech měsících roku 2016 udržela velmi povzbudivý výkon, který jsme zaznamenali v předešlém roce,“ uvedl německý koncern ve sdělení.

Dieselgate

Největší evropská automobilka VW se potýká s následky rozsáhlého skandálu s manipulací testů emisí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Automobilka VW kvůli nákladům na skandál vykázala za loňský rok nejvyšší celoroční ztrátu v historii podniku. V prvních třech měsících roku se jí podařilo vrátit se do čela automobilového trhu, když předstihla v prodeji japonského konkurenta Toyota Motor.

„Vzhledem k celé škále problémů, kterým v současnosti čelíme, jsme se začátkem (roku) celkově spokojeni,“ uvedl generální ředitel Matthias Müller. Letošní rok však bude pro největší evropskou automobilku podle něj „nepochybně“ finančně náročný.