Dopravní podnik přestaví tramvaje Porsche. Sedačky budou jinak

Tramvaje 14T

Tramvaje 14T Zdroj: Honza Groh, Wikimedia.org (CC BY-SA 2.0)

Tramvaj 14T
Tramvaj 14T
Tramvaj 14T
Tramvaj 14T
5
Fotogalerie

Pražský dopravní podnik (DPP) změní uspořádání sedaček všech svých tramvají Škoda 14T známé jako Porsche. Podnik nyní dokončil úpravu prvního vozu a zahájil modernizaci dalších tři tramvají z celkových 57.

Vozy typu 14T musel DPP před řadou měsíců odstavit kvůli prasklinám v podvozcích. Tramvaje opravuje a postupně vrací do provozu. Řekl to generální ředitel DPP Martin Gillar.

Takzvané příčníky na podvozku má opraveny již dvacítka vozů. Nyní pak u dalších tří opravuje podnik podvozky a mění vnitřní dispozice. "Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů 14T je do roku 2020," uvedl Gillar.

Interiér podnik přestavuje v prostřední a poslední části tříčlánkové tramvaje. Mění se uspořádání pro stání a sezení. Cestující dosud seděli na dvou lavicích proti sobě. Mezi jejich koleny nezbyl dostatek místa a nikdo si tam nemohl stoupnout. Nově budou sedačky umístěny po směru jízdy tak, aby bylo možné touto částí vozu projít či si stoupnout.

Technickým problémem tramvají 14T jsou trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly. Právě tyto potíže podnik postupně odstraňuje.

Praha původně nakoupila 60 vozů 14T, tři ale nabouraly a u zbylých 57 byly zjištěny závady podvozku. V minulosti měly tramvaje problémy i při průjezdech větších zatáček, dopravce proto pro ně vybral trasy s menšími zatáčkami.