Zboží, které sice používá, ale momentálně nevyužije, v akcích často nakupuje 64 procent Češek. Akční cena přiměje čtvrtinu žen koupit i výrobky, které normálně nepoužívají. Aktivně slevy vyhledává nebo se o ně zajímá 58 procent žen, ve skupině do 29 let tak činí 68 procent zákaznic. Ukázal to průzkum agentury STEM/MARK mezi pěti stovkami žen pro společnost dm drogerie markt.
Rozhodnutí o nákupu zboží v akci dělá zhruba polovina žen s předstihem, druhá půlka se rozhoduje až v obchodě. Plánování je bližší starším ženám. Záliba v akcích však nesmí ženám příliš zasahovat do volného času. Časová úspora je před finanční důležitější pro 53 procent Češek.
Data společnosti Nielsen ukazují, že podíl prodejů ve slevách v Česku se pohybuje kolem 55 procent a je jedním z nejvyšších v Evropě. Podobných čísel dosahuje Slovensko. Naopak v Rakousku nebo Polsku se pohybuje okolo 35 procent, v Německu je u dvaceti procent.
Co se týká situace v obchodních řetězcích, prodeje v akcích se podle Nielsenu po jarní vlně koronakrize vrátily v létě na téměř stejnou úroveň jako před pandemií. V souvislosti s aktuální situací a očekávaným prohloubením ekonomické krize experti očekávání jejich další posílení.
Mluvčí drogerií dm Jiří Peroutka uvedl, že pokud cenu u některého produktu dm drogerie sníží, platí to alespoň čtyři měsíce. Lidé si tak mohou produkty koupit až ve chvíli, kdy je skutečně potřebují, dodal.