Průzkum: S bankami jsme v poslední době spokojeni

Se svojí bankou je spokojeno 80 procent Čechů, 70 procent prý o změně banky neuvažuje. Z 30 procent lidí, kteří o změnách uvažovali, k jiné instituci přešla jen 4 procenta. Z hlediska zjišťovacího indexu CSI úroveň naší spokojenosti s bankou dosáhla 84 bodů ze 100. Oproti roku 2016 to byl nárůst o jeden bod. Informace vyplývají z průzkumu České bankovní asociace (ČBA).

Nejdůležitější pro nás je, aby banka byla důvěryhodná a plnila sliby. Dále nás osloví vstřícnost pracovníků banky, stabilita a kvalita služeb. 7 z 10 dotázaných uvedlo, že v uplynulém roce o změně banky ani neuvažovalo. 30 procent klientů o změně sice uvažovalo, ale pouze 4 procenta ji provedlo. Ti zbývající si to rozmysleli většinou z toho důvodu, že mezi bankami nevidí příliš velké rozdíly (27 procent). Dalších 22 procent Čechů banka v podstatě přemluvila, aby neodcházeli, 11 procent lidí si nenašlo čas pro změnu.

Dříve jsme se báli toho, že je přechod k jiné bance příliš složitý a jde o komplikovaný proces. Teď už to tak není. „Právě pomocí Kodexu mobility ČBA, který funguje již několik let, je pro všechny klienty změna banky rychlá a snadná. Banky totiž veškeré administrativní záležitosti související se změnou vyřeší mezi sebou samy a klient se tak nemusí o nic starat,“ dodává Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA.