Afrika láká na safari. Po Jihoafrické republice objevují Češi i Namibii

Namibie

Namibie Zdroj: Profimedia.cz

Namibie
Namibie
Namibie
Namibie
Namibie
12
Fotogalerie

Dovolenou v Namibii vyhledává čím dál tím víc Čechů. Ti do země s nejmenší hustotou zalidnění v Africe vyráží především kvůli safari. Kromě autentické přírody v savanách země nabízí i vysoké hory, kaňony nebo koloniální architekturu. 

Téma E15: Neznámé destinace
Zatím jsou poměrně neznámé, ale zájem o ně začíná růst. Řeč je o zemích, které zatím většinu dovolenkám nenapadají mezi prvními, do budoucna by ale mohly zaznamenat výrazný růst popularity, a to nejen mezi dobrodruhy. V letním seriálu E15 představujeme destinace, které by se za několik let mohly stát běžnou součástí nabídky cestovních kanceláří. 

Namibie patří mezi tuzemskými turisty do trojice nejnavštěvovanějších zemí na africkém kontinentu. A zájem by podle místopředsedy asociace cestovních kanceláří Jana Papeže byl v případě lepšího leteckého spojení ještě vyšší. 

"Obecně roste zájem o Afriku a safari, tudíž o Namibii také. Lidé vyhledávají autenticitu a originalitu, kterou jim divoká africká příroda poskytuje," tvrdí Papež s tím, že naprostou jedničkou regionu je Jihoafrická republika.

V Česku zájezd do Namibie nabízí jak větší, tak i menší cestovní kanceláře. Turisté, kteří mají s Afrikou zkušenost, podle Papeže dávají přednost menším specializovaným. Naopak ti, co s kontinentem zkušenost nemají a jsou v jiných destinacích klienty velkých agentury, hledají zájezd právě u nich.

Zájem českých turistů je podle informací od cestovních kanceláří, které oslovila E15 různý. Viditelný nárůst zájmu potvrdila například cestovní kancelář ESO travel specializující se na dálkové exotické destinace.

„Namibie je z hlediska poptávky hned za Jihoafrickou republikou a tím pádem i druhou nejnavštěvovanější destinací v africkém regionu,” uvedl marketingový ředitel Eso travel Tomáš Růžička s tím, že atraktivita Namibie roste, hlavně díky široké nabídce safari.

Spíše ji ale navštěvují lidé, kteří už na jihu Afriky byly. “Jihoafrická republika se ale s Namibii nedá srovnávat, protože je daleko pestřejší ve svých možnostech. Podle mé zkušenosti lze obě země kombinovat a nabídnout tak klientům velmi zajímavé kontrasty,” říká Jan Papež. 

Opačnou zkušenost má cestovní kancelář Invia, jejíž klienti stále dávají přednost tradičnějším destinacím jako je například Egypt.  „Nabídku do Namibie sice máme, ale naši klienti dávají přednost jiným lokalitám. Nicméně místní safari je u českých turistů oblíbené,” vysvětluje  tisková mluvčí Andrea Řezníčková.

Nízký zájem letos zaznamenala i cestovní kancelář Rajbas, která Namibii v minulosti uváděla jako jeden ze svých nejúspěšnějších zájezdů. „Je to poprvé, co nemáme dostatek zájemců. Po pravdě se nikdy nedá poznat, na který zájezd se klienti budou hlásit. Momentálně jsme například otevřeli zájezd do Sudánu,” dodává zaměstnankyně Rajbasu Marie Nebojsová.

Země už teď nabízí poměrně hustou síť kempů, týden s polopenzí vyjde na v přepočtu zhruba 25 tisíc korun. Vybavenost by se měla v budoucnu ještě zlepšit. Namibijská vláda má v plánu v příštích dvou letech přilákat investice v hodnotě nejméně jedné miliardy dolarů (22,3 miliard korun) a mimo jiné i podpořit cestovní ruch.