Jak dojít k Vřídlu? Podle šipek ještě letos

Návštěvníci města často Vřídlo nenajdou. Ukazatele totiž zabírají reklamy.

Máte to tu hezké, ale kudy k tomu Vřídlu? Turisté v Karlových Varech bloudí. Když si nepřibalí do cestovních kabelek mapu a nemají vynikající intuici, symbol západočeských lázní najdou bez cizí pomoci jen těžko. Pokud se tedy vůbec domluví. Jak těžké je pro člověka neznalého Karlových Varů najít lázeňské centrum, si vyzkoušela také redaktorka Sedmičky. Procházku podle lázeňských ukazatelů zahájila na dolním nádraží. Tam, kde cizinci vystupují nejčastěji.
„Izvinítě pažálsta, kudá mě prajti k istóčnikam?“ ptá se redaktorky mladá žena, když společně postávají u ukazatele na dolním nádraží. Turistka a její přítel si sice rozcestníku všimli a ve změti šipek objevili tu s nápisem SPA, bohužel se ale ztratili v podchodu. Dalším orientačním bodem na jejich cestě je až tabule u České spořitelny na třídě T. G. Masaryka, kam ani nedošli. Natož aby objevili tu u Thermalu. Ani ta by jim však příliš nepomohla. Ukazuje totiž na kasino a diacentrum. A Vřídlo? Nikde.
Zatímco na dolním nádraží mohou zajít alespoň do infocentra, na horním už mohou spoléhat pouze na intuici. Pokud jim velí spustit se dolů, mají téměř vyhráno. Když tedy cestou špatně neodbočí. S prvním rozcestníkem se totiž potkají až na nábřeží Jana Palacha. Žalostnou situaci v takzvaném informačně-orientačním systému chtěl vyřešit už před více než rokem bývalý ředitel infocentra Petr Horký. Nestihl to. O změně nyní mluví také ředitel stávající. Jiří Dietz.
„Rádi bychom s tímto systémem něco udělali během prvního pololetí letošního roku. Jestli to stihneme do zahájení lázeňské sezony, však netuším,“ říká. Orientační systém ve městě navrhuje reklamní agentura W & P, která má s infocentrem smlouvu od roku 2003. Sama manažerka pobočky Lenka Kůsová přiznává, že ne vždy bylo všechno tak, jak mělo být. „Informační systém má dvě části. Nekomerční, tedy značení pro turisty a komerční, kam dáváme reklamy na hotely a podobně,“ říká. W & P je reklamní agentura, snaží se tedy o co největší zisky z reklam a ty pak často zabírají víc místa než ukazatele. „Zavázali jsme se infocentru, že situaci napravíme. Chceme, aby nekomerční značení zabíralo stejnou plochu jako reklamy,“ říká. Agentura prý navrhla infocentru také místa, na kterých značení chybí. S ohledem na komerční využití. To je podle Dietze důležité, z peněz za reklamu platí náklady na provoz celého systému.

Vary - příběh dvojího „íčka“:

Zvláštností Karlových Varů je dvojí logo informačního centra.

Turisté hledají bílé „íčko“ na zeleném pozadí, tady najdou také bíločervené, v městských barvách.