Marek Schwarzmann: Nastartovaný středověk

Počítačové hry - ilustrační foto.

Počítačové hry - ilustrační foto. Zdroj: CTK

Dungeons & No Dragons, pod tímto heslem drtí žebříčky na Kickstarteru počin mladé české vývojářské dílny Warhorse Studios zvaný Kingdom Come: Deliverance. Snad všichni počítačoví hráči, kteří jsou milovníky žánru RPG, se v ohromující vlně vzedmuli a malé herní studio razantně finančně podpořili.

Cílem Warhorse Studios je totiž nejen hra, z níž by se mohl vyklubat nejlepší titul roku, ale jak si troufá autor tohoto zápisníku odhadovat, dokonce legenda. Pokud nic nepokaňhají, že

O co vlastně jde? České studio Warhorse založili zkušení vývojáři Dan Vávra, jež se podílel na vývoji titulů Mafia či Mafia 2, a Martin Klíma, jenž zase stál při zrodu legendy Dračí doupě či trilogie UFO. A rozhodli se jít s kůží na trh.

Poté, co se jim „klasičtí“ vydavatelé vysmáli anebo jim příliš zasahovali do konceptu hry, se Warhorse na Kickstarteru zeptali hráčů: „Co byste řekli na to vyzkoušet hru s rozvětveným příběhem z období středověku inspirovanou událostmi z české historie, která by se odehrávala v reálných lokalitách, samozřejmě patřičně smrsklých do herního světa o střední velikosti?“

K tomu přihodili vlastní soubojový systém vycházející z technik historického šermu, špičkovou grafickou kvalitu díky technologii CryEngine 3 a dobově věrné možnosti oblékání hlavní postavy.

České studio chtělo získat 200 tisíc liber, po čtrnácti dnech mají nyní u Kickstarteru 730 tisíc. Přes 23 tisíc fanoušků se tak může těšit na sto hodin herního času. A to zbývá do uzavření konta ještě týden.