Dnešní okrajové části velkoměst jsou z hlediska volební demografie jakýmsi kočkopsem či spíše „slonooslem“. Zatímco obyvatelé hustě osídlených metropolí jasně tíhnou k demokratům a řídce obydlený venkov a menší města k republikánům, předměstí jsou často voličsky nevyhraněná. Může za to hlavně obměněná struktura jejich obyvatel, na předměstí se stěhuje více Hispánců i nově příchozích imigrantů.
Prezidentské volby rozhodne několik málo států. V rámci nich to pak budou hlasy několika stovek tisíc voličů z předměstí. Týmy obou kandidátů měly během kampaně přesně vytipované oblasti, například severní Virginii nebo předměstí coloradského Denveru, které představují cennou zásobárnu nerozhodnutých voličů.
A v této voličské skupině převažují středního věku s dětmi. To jsou oni „průměrní“ voliči, na něž cílily miliony dolarů investované do televizních spotů kandidátů a které, s trochou nadsázky, zvolí příštího prezidenta.