Akupunktura či pojištění mazlíčků. Benefity jsou stále bizarnější, nejvíc je zájem o sport

Ilustrační foto.

Ilustrační foto. Zdroj: Shutterstock.com

Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto.
4
Fotogalerie

Nezaměstnanost klesá a firmy se předhánějí v tom, jak schopné zaměstnance udržet a nové nalákat. To se projevuje také na nabídce benefitů. Mezi ně se ve světě dostávají i zdánlivé bizarnosti jako pojištění domácích zvířat, masáže zad na pracovišti či firemní tým trenérů. To se děje zatím zejména v USA, nabídka benefitů však roste i v Česku.

Pří výběru práce jsou kandidáti čím dál vybíravější a od zaměstnání očekávají více než jen dobré finanční ohodnocení. Jednou americkou specialitou je podle portálu businessnewsdaily.com pojištění domácích zvířat. Bez něj se může například mazlíčkova neočekávaná operace výrazně prodražit. Některé firmy proto nabízejí pojištění domácích zvířat v balíčku zaměstnaneckých výhod.

"Speciálními výhodami je proslulý internetový gigant Google. Jeho benefity zahrnují obědy od profesionálních šéfkuchařů, masáže přímo u stolu, kurzy jógy nebo kadeřníka. Zaměstnanci Twitteru mají zase tři jídla denně nebo akupunkturu,“ uvádí server businessnewsdaily.com Jinde fungují univerzitní stipendijní programy pro děti zaměstnanců, náhrada výdajů za prázdniny nebo knihy zdarma.

V USA je nejvyhledávanějším benefitem hrazené členství ve fitness klubu nebo lekce jógy zdarma. Podle průzkumu Fractal Survey si tyto výhody přeje 30 až 40 procent zaměstnanců. Dvacet procent preferuje cvičební pomůcky přímo v práci.

Mezi nejrozšířenější zaměstnanecké benefity patří sport i v Česku. Podle společnosti MultiSport zaměstnanci navštěvují zejména posilovny, skupinové lekce, bazény a badminton. Právě kartu MultiSport má aktuálně přes 69 tisíc českých zaměstnanců, kteří mohou chodit do více než 1 100 sportovních a relaxačních zařízení. Počet firem, které tento benefit u nás nyní nabízejí, je více než dva tisíce.

Podle průzkumu Aon Benefit Survey 2017 třetina zaměstnavatelů plně hradí sportovní aktivity a 38 procent je určitou výší dotuje. „Nejčastějším zmiňovaným zaměstnaneckým benefitem jsou dny zdraví. Ty jsou založené na tom, že tým odborníků, včetně trenérů, dorazí přímo do firmy,“ vyplývá z průzkumu

„Den zdraví je pro firmu prospěšný hned z několika důvodů. Jedná se o akci, která klade důraz na prevenci, relaxaci a kompenzaci ať už psychicky, nebo fyzicky náročného zaměstnání. Den zdraví zahrnuje nejčastěji měření skladby těla, workshopy, cvičení, masáže, a firmu s 50 zaměstnanci vyjde zhruba na 30 až 50 tisíc korun, v závislosti na počtu a náročnosti jednotlivých aktivit,“ uvádí Jana Jakušev Šrýtrová ze společnosti MultiSport.

Dalším z méně tradičních benefitů je úhrada dalšího vzdělávání nebo kvalifikační kurzy zaměstnanců. V USA si zaměstnanci zaplatí za vysokou školu nebo další vzdělávání sami, ale v případě, že úspěšně dokončí semestr či kurz, dostanou od zaměstnavatele část nebo všechny peníze zpět.

Kapitolou sama pro sebe jsou z globálního pohledu takzvaní mileniánové, tedy mladší ročníky narozené maximálně dvě dekády před koncem minulého století. “Ti jsou nyní největší generační skupinou pracovníků a jejich počet roste. Zaměstnavatelé musejí hodně přemýšlet o tom, jak je přilákat a jaké speciální výhody jim nabídnout. Sedm z deseti mileniálů má například studentské půjčky," uvedl ředitel společnosti Gradifi Tim DeMello s tím, že nabídka pomoci splácet je ze strany zaměstnavatele velmi oblíbeným benefitem.