AT&T spojí svůj mediální byznys s Discovery. Nová firma se bude moci měřit i s Netflixem

Prodejna AT&T v New Yorku

Prodejna AT&T v New Yorku Zdroj: ČTK / AP / Richard Drew

Americká telekomunikační společnost AT&T spojí svou rozsáhlou mediální součást s firmou Discovery. Vznikne tak samostatný mediální podnik, jenž bude schopen konkurovat i firmám Netflix a Walt Disney.

AT&T podle odhody získá asi 43 miliard dolarů a její akcionáři budou mít v nově sloučené skupině většinový podíl.

Přes firmu Time Warner kontroluje americký telekomunikační kolos AT&T televize CNN, HBO, Cartoon Network nebo například hollywoodská studia Warner Bros. Discovery, za níž stojí kabelový magnát John Malone (v minulosti ovládal rovněž tuzemskou UPC), kontroluje HGTV, Food Network nebo Animal Planet.

„Tato dohoda spojuje dva lídry zábavy, jejichž obsah se vzájemně doplňuje, což staví novou firmu do pozice jedné z vedoucích globálních streamingových platforem,“ prohlásil šéf AT&T John Stankey.

Například streamovací služba HBO Max má nyní 64 milionů platících uživatelů, zatímco konkurenční Netflix má 208 milionů uživatelů a Disney+ přes 100 milionů předplatitelů. 

Kanály Animal Planet a Discovery, které spadají do portfolia Discovery, ale mají jen v USA 88 milionů předplatitelů. A služba Discovery+, která byla spuštěna letos v lednu, k tomu přidává dalších 15 milionů uživatelů. Postavení nového podniku na streamovacím trhu tak bude mnohem silnější.