Modernizace Masaryčky se zdrží o půl roku. Správa železnic vypsala tendr na stavitele

Vizualizace nové podoby Masarykovo nádraží v Praze

Vizualizace nové podoby Masarykovo nádraží v Praze Zdroj: Twitter, Jiří Svoboda

Vizualizace nové podoby Masarykovo nádraží v Praze
Vizualizace nové podoby Masarykovo nádraží v Praze
Vizualizace nové podoby Masarykovo nádraží v Praze
Vizualizace přestavby Masarykova nádraží v Praze
Vizualizace přestavby Masarykova nádraží v Praze
8
Fotogalerie

Na začátku letošního roku slibovala Správa železnic dokončení projektu Masarykova nádraží v roce 2026. S tím souviselo vypsání výběrového řízení na zhotovitele, podle plánu letos na jaře. Celý projekt se ale zpozdil a tendr vypsala Správa železnic až dnes. Na svém twitterovém účtu to oznámil generální ředitel organizace Jiří Svoboda. 

Podle Svobody jde o poslední potřebný krok před zahájením stavby. K té by podle Správy železnic mohl vítěz tendru přistoupit už na přelomu roku. „Přestavba Masarykova nádraží je součástí modernizace trati do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla. Díky tomuto spojení důležitost nádraží ještě významně vzroste,“ řekl Svoboda. 

Přestavba Masarykova nádraží skončí dle nových slibů Správy v první polovině roku 2027. Stavba by neměla nijak zásadně narušit provoz na nádraží. „Vyžádá si pouze dílčí omezení odpovídající jednotlivým etapám realizace projektu,“ uvádí Správa železnic.

Odhad nákladů obnovy zůstává stejný jako na začátku roku, na částce 2,5 miliardy korun. Projekt je částečně financován Evropskou unií. Práce mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště už Správa železnic spustila. Stejně tak tomu je s pracemi v úseku Kladno – Kladno-Ostrovce.

Denně využijí Masarykovo nádraží desítky tisíc cestujících. Podstatnou roli hraje Masaryčka v pražské příměstské dopravě. Díky modernizaci se rozšíří počet kolejí na nádraží ze sedmi na devět. Správa železnic plánuje i vybudování nového nástupiště. Stávající nástupiště projdou rekonstrukcí.

Dlouho očekávaná je i platforma nad celým kolejištěm, která pro chodce propojí Masarykovo nádraží s Hlavním nádražím a Hybernskou ulici s Florencem. Součástí bude i nový vestibul pro cestující. Z toho na jednotlivá nástupiště povedou eskalátory, schodiště i výtahy. V plánu je vybudování klidové zóny v centru metropole, která vznikne osazením části platformy zelení. Všechna nástupiště se vybudují jako bezbariérová.