S výstavbou bytů v pražských Komořanech má vzniknout i nová tramvajová trať

Novou tramvajovou trať si Praha 12 přeje vést v trase bývalé železniční vlečky (ilustrační foto).

Novou tramvajovou trať si Praha 12 přeje vést v trase bývalé železniční vlečky (ilustrační foto). Zdroj: Jakub Poláček

Nová Komořanská v Praze má vést od křižovatky s ulicí Generála Šišky, tramvajová trať by mohla začínat o něco níže.
Mapa řešené oblasti mezi pražskými Modřany a Komořany.
Areál, kde má vzniknout rezidenční projekt Modřanský cukrovar.
Multifunkční hala nové rezidenční čtvrti Modřanský cukrovar.
Projekt Modřanský cukrovar.
6
Fotogalerie

Pražští radní dali zelenou studii pro prodloužení tramvajové trati na jih města. Spolu s plánovaným projektem dopravního tahu Nová Komořanská má zlepšit spojení s centrem a obsloužit stovky nových bytů, které chce v lokalitě stavět Skanska. Kromě trati se zde připravuje nové silniční spojení s Pražským okruhem.

Podle rozhodnutí radních má studii vypracovat Dopravní podnik hl. m. Prahy do konce roku 2021. „Díky tramvajové trati vznikne v oblasti městská třída, a ne rušný dálniční přivaděč, kterého se místní obávali. Kolejová doprava dává velký smysl, protože bude ekologicky přepravovat Pražany z nové městské čtvrti,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha sobě).

O tramvajové spojení usiluje vedení Prahy 12, pod kterou Komořany spadají. Pro přípravu stavby také podala návrh na změnu územního plánu, kterou schválilo před rokem pražské zastupitelstvo a nyní ji zpracovává příslušný úřad. Kolik by stavba mohla stát, zatím zástupci magistrátu nechtějí odhadovat.

Studie má především upřesnit řešení budoucí trati v prostoru nynější Komořanské ulice a jejího napojení na stávající tramvajové koleje do Modřan. Místní radnice požaduje, aby v části trasy vznikla městská třída a pro tramvaj využilo město také trať bývalé železniční vlečky.

Právě Komořanskou ulici má nahradit již delší dobu připravovaný projekt čtyřproudého propojení Komořan a Pražského okruhu, který počítá s nájezdem na okruh před Cholupickým tunelem. Úřady již pro něj vydaly zatím nepravomocně územní rozhodnutí, město musí vyřešit výkupy pozemků.

„Dopravní podnik by měl zpracovat studii tramvajové tratě spolu s urbanistickým a krajinářským přesahem. Věřím, že se jedná o významný krok pro proměnu a zkvalitnění celého území,“ prohlásil místostarosta Prahy 12 Vojtěch Kos, který předsedá pracovní skupině zabývající se řešením dopravy v území, v níž jsou i zástupci Skansky.

Ta plánuje na místě bývalého cukrovaru na rozhraní Komořan a Modřan postavit 763 bytů v sedmi bytových domech a k tomu multifunkční halu, loděnici a mateřskou školu. Zahájit chce výstavbu příští rok a dokončit ji kolem roku 2030. Přibližně do té doby by mohla být hotová i nová tramvajová trať, pokud se podaří dodržet termín daný koncepcí rozvoje pražských tramvají.