Na akční ceny pozor: správnou cenu zjistíte až po zaplacení

...

... Zdroj: Shutterstock

...
Desetileté dítě by mělo zvládnout i nákup
3
Fotogalerie

Mnoho z nás se dá zlákat posezónními výprodeji a akčními cenami. Česká obchodní inspekce ale zjistila, že ne vždy je stejná cena v regálu u výrobku a na účtence po zaplacení. Ve druhém čtvrtletí 2018 provedla 1 308 kontrol, které ukázaly porušení právních předpisů ve více než 50 procentech.

„Jednotlivé inspektoráty ČOI často využívají při kontrolní činnosti podněty od spotřebitelů, kteří se setkávají v rámci slevových akcí s nesprávným účtováním cen výrobků. Zpravidla jsou účtovány ceny vyšší, než jsou ceny deklarované. Mnohdy také není spotřebitel seznámen s výší ceny po slevě vůbec,“ říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Z 1 308 kontrol provedených ČOI v období od 1. dubna do 30. června letošního roku, bylo pochybení zjištěno v 679 případech. Nejčastěji prodejci nedodržovali poctivost prodeje výrobků a služeb, jednalo se třeba právě o nesprávné účtování cen. Dále nebyli spotřebitelé informováni o ceně prodávaného výrobku nebo poskytnutých služeb. Často šlo o tom, že spotřebitel nebyl seznámen s konečnou cenou. Našly se i případy, kdy nebyl vydán doklad o zakoupení výrobku.

Za tyto a jiné přestupky ČOI uložila 575 pokut, jejichž celková výše byla 9 595 500 korun. Největší pokutu, a to ve výši 2 485 000 korun, dostala společnost Ahold. Pokutována byla i Penny, 2 090 000 korun. Tesco dostalo pokuty v celkové výši 970 000 korun.