Podíl aut se stočeným tachometrem na trhu loni klesl na 33 procent

Auta se stočeným tachometrem (ilustrační foto)

Auta se stočeným tachometrem (ilustrační foto) Zdroj: Česká spořitelna

Dieselová auta
2
Fotogalerie

Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu se loni snížil o čtyři procentní body na 33 procent. V průměru byly tachometry stočené o zhruba 100 000 kilometrů. Vyplývá to ze statistik společnosti Cebia. Za nezákonné snižování počtu ujetých kilometrů hrozí v Česku od konce roku 2018 až půlmilionová pokuta. Stočený tachometr přitom zvyšuje cenu vozu v průměru o 20 procent.

"Záleží především na stáří, značce, modelu a počtu stočených kilometrů. Například pětileté auto ze segmentu malých vozů stočené o 100 000 kilometrů může být dražší až o 30 procent. Nového majitele ale čekají i vyšší náklady spojené s údržbou a opravami opotřebeného vozu v budoucnu," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Více než 99 procent všech prodávaných aut prodejci nebo majitelé deklarují jako nehavarovaná. Ve skutečnosti má přitom za sebou nějaké poškození v průměru čtvrtina pět let starých aut. Může se jednat třeba jen o výměnu prasklého nárazníku, ale také o velkou havárii. V případě deset let starých aut byly někdy poškozeny v průměru skoro dvě třetiny z nich.

V loňském roce podle údajů Cebie změnilo majitele v Česku, nebo bylo dovezeno do Česka 760 000 ojetých aut. Měla průměrný udávaný nájezd 157 000 kilometrů a byla v průměru 9,5 roku stará. Průměrná cena prodaných ojetých vozidel klesla o jedno procento na 223 900 korun.