Počet těch, kteří v uplynulém půl roce změnili zaměstnání, klesl pod jednu pětinu

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Úřad práce
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

V uplynulých šesti měsících své zaměstnání změnilo 17 procent Čechů. Aktivně novou práci hledá 4,4 procenta lidí. 12 procent Čechů má silnou potřebu dělat něco jiného než nyní. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Randstad.

Nejčastěji své zaměstnání změnili lidé, kteří pracují v potravinářské výrobě, v hotelnictví a stravování, v chemickém průmyslu a v telekomunikačních a poštovních službách. 68 procent respondentů je spokojeno se svým zaměstnavatelem. 

Nejčastěji práci měnili lidé ve věku 18 – 24 let. Nejčastějším důvodem bylo získání lepších podmínek, nespokojenost se zaměstnavatelem a osobní důvody. „Z průzkumu vyplynulo, že nespokojenost se stávajícím zaměstnavatelem byla hlavním důvodem ke změně práce pro 29 procent respondentů, což je o 10 procentních bodů více než v předchozím období. Pro zaměstnavatele z toho plyne jediné, pokud si chtějí udržet zaměstnance, musí jim nabídnout takové podmínky, aby neměli chuť poohlížet se po jiných pracovních příležitostech. Nejde přitom jen o finanční ohodnocení a benefity, ale i o atmosféru na pracovišti a náplň práce. Celých 12 procent respondentů průzkumu totiž uvedlo, že chce dělat něco úplně jiného než dosud. Je tedy na zaměstnavateli, zda dokáže svým lidem vyjít vstříc i v náplni práce a nabídnout jim pozici, která jim bude vyhovovat,“ komentuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.

Kdo si hledá práci

Momentálně novou práci hledá 4,4 procenta dotázaných a 17 procent se příležitostně poohlíží. V tomto ohledu jsou aktivnější ženy (6,4 procent) než muži (2,5 procent). „Počet lidí aktivně hledajících práci konstantně klesá už celé dva roky a nedá se očekávat, že by se tento vývoj otočil. Pro zaměstnavatele to znamená, že musí při hledání nových lidí zapojovat i jiné techniky než klasickou inzerci. Lidé mají více možností na výběr, a proto je stále více zajímají faktory jako je firemní kultura, atmosféra a reputace dané firmy, kterou dále nejlépe zprostředkují spokojení zaměstnanci,“ dodává Alžběta Honsová.