Firma v USA chce registrovat heslo Je Suis Charlie jako obchodní značku

Statisíce Francouzů uctily památku obětí teroristických útoků.

Statisíce Francouzů uctily památku obětí teroristických útoků. Zdroj: ctk

Americká společnost z Floridy se pokouší o registraci vlastnictví ikonického francouzského hesla Je Suis Charlie (Jsem Charlie). To vzniklo jako projev soucitu po krvavém teroristickém útoku na pařížskou redakci satirického magazínu Charlie Hebdo. Expert na ochranné známky ale tvrdí, že se jí to zřejmě nepovede.

Registrační návrh u patentního úřadu podala společnost Latin American Trading Group, která sídlí na Floridě. Z žádosti vyplývá, že chce slovní spojení prohlásit za svou obchodní značku a frázi poté využívat pro své produkty.

Registraci firma, která zatím záležitost nekomentovala, vyplnila 16. ledna, tedy devět dní poté, co dva islamisté v redakci Charlie Hebdo postříleli 12 lidí.

Podle právníka Davida Friedlanda, který se zabývá problematikou ochranných známek, je pravděpodobné, že patentní úřad firmě nevyhoví, neboť společnost není tvůrcem hesla.

Friedland v této souvislosti poznamenal, že lidé z neznalosti práva často utrácejí zbytečně stovky dolarů, když žádají registrace populárních frází. Příkladem je spojení Boston Strong, které reagovalo na bombové útoky během bostonského maratonu v dubnu 2013.