České fastfoody už slyší na veganské trendy. Burgery bez masa nabídne Burger King

Burger King

Burger King Zdroj: Reuters

Burger King
2
Fotogalerie

K burgerům bez masa se přiklání stále více výrobců potravin a gastronomických podniků. Po Nestlé ČR, které ho dodává do českých obchodních řetězců a německého McDonald´s, začíná od úterý v Česku prodávat ve svých provozovnách burger bez masa také Burger King.

Firma výrobek nechce označovat jako vegetariánský, protože ho připravuje na stejném grilu jako hovězí maso. Zvyšující se prodeje hlásí v ČR Nestlé se svým Garden Gourmet. Letos už pak se zařazením vegetariánského burgeru přišel řetězec Burrrito Loco, menší prodejci bez nadnárodní podpory pak již burgery, kde jsou náhražky masa, nabízejí delší dobu.

Burger King, který v ČR provozuje společně s KFC a Starbucks společnost Amrest, přichází na trh s novinkou pod názvem Rebel Whopper. Kromě ČR ji zařadí v dalších 24 evropských státech, v Česku má téměř 30 poboček. Náhrada masa je ze sóji, pšenice, cibule a olejů.

Značka se tak stane největším řetězcem restaurací v Evropě, který do své nabídky zařadil burger s masem čistě rostlinného původu. „Úspěšné uvedení Impossible Whopperu v USA a Rebel Whopperu ve Švédsku potvrdilo, že alternativní Whopper oslovuje jak stávající, tak nové, zákazníky Burger Kingu,“ uvedla firma.

KFC například ve Velké Británii nabídlo v létě veganský sendvič The Imposter. V tradičním kořeněném obalu je místo kuřecího řízku náhražka masa s názvem Quorn.

Nárůsty prodejů vegetariánského sortimentu hlásí také Nestlé, které letos přišlo na český trh se svými produkty Garden Gourmet vyráběnými v Krupce. 

AmRest v Česku loni meziročně zvýšil tržby o zhruba 610 milionů na 3,7 miliardy korun. Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald ́s loni v Česku vzrostly o 12,2 procenta. Za hamburgery, hranolky a další potraviny loni zákazníci v tuzemských 99 restauracích utratili 5,81 miliardy korun.