Salesforce připravuje akvizici Slacku. Akcie Slacku po zprávě zdražily téměř o polovinu

Slack je komunikační platforma oblíbená (nejen) mezi startupy a inovativními týmy.

Slack je komunikační platforma oblíbená (nejen) mezi startupy a inovativními týmy. Zdroj: Reuters

Marc Benioff, šéf Salesforce.
2
Fotogalerie

Salesforce vede rozhovory o možné akvizici komunikační platformy Slack. S informací přišel deník The Wall Street Journal. Dohoda by podle listu mohla být oznámena v řádu dnů. Akcie Slacku reagovaly na zprávu růstem v rámci středečního obchodování o výjimečných téměř 40 procent. Naopak akcie Salesforce mírně klesly.  

Společnost Salesforce vyvíjí software pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Akviziční apetit projevila v minulosti již několikrát. V roce 2018 koupila za 6,5 miliardy dolarů technologickou firmu MuleSoft, o rok později pak za 15 miliard dolarů společnost Tableau zaměřující se na vizualizaci dat. Nakupovala i letos, to Salesforce za miliardu dolarů získal softwarový startup Vlocity.

Případná akvizice Slacku společností Salesforce dává smysl mimo jiné i proto, že obě firmy spolupracují již od roku 2016. Společnou mají i konkurenci, kterou je Microsoft.

Pro Slack je to komunikační platforma Microsoft Teams, pro Salesforce pak služba Microsoftu Dynamics 365, která nabízí správu interních procesních systémů či správu vztahů se zákazníky. Akvizicí by tak Saleforce posílil. Investory bude také zajímat příští týden, kdy firma zveřejní kvartální finanční výsledky.

Cena chystané transakce by se podle tržní kapitalizace před uniknutím informací o chystaném obchodu mohla vyšplhat až na 17 miliard dolarů. 

Slack by případným obchodem získal přístup k zákazníkům Salesforce, včetně těch velkých korporátních. „Slacku by se tak otevřely dveře k tomu, aby byl pro komunkaci používán i na úrovni vrcholového vedení napříč odvětvími,“ uvádí Alex Zukin, analytik investiční banky RBC.

Salesforce vznikla v roce 1999, založil ji známý podnikatel a investor v sektoru  technologických firem Marc Benioff. V uplynulém roce utržila 17,1 miliardy dolarů, skončila ale ve ztrátě 126 milionů dolarů. Mezi její zákazníky patří velké globální korporace jako například Unilever či Adidas.

Slack vznikl před sedmi lety a postupně se stal jednou z dominantních softwareových platforem pro správu projektů. Oproti Salesforce je Slack menší, jeho tržby za finanční rok 2019 byly 401 milionů dolarů a také hospodařil ve ztrátě, konkrétně minus 141 milionů dolarů.