Potvrzuje to zkušenost společnosti Deloitte, která poskytuje služby v oblasti imigrace a zaměstnávání cizinců v Česku. I když Visapoint podle ní obecně funguje, existují některé zastupitelské úřady, které musí systém používat, ale volné termíny k objednání dlouhodobě nemají. „V tomto případě je velmi problematické volný termín pro klienta zajistit a nelze ani odhadnout předpokládané datum nástupu cizince do zaměstnání,“ popsala specialistka v imigračním oddělení společnosti Jana Pokorná. Snaží se tak kontaktovat úřad jinak nebo se obrátit přímo na ministerstvo zahraničních věcí.
„Takové komplikace způsobují často až mnohaměsíční zpoždění příjezdu cizince do Česka a nástupu do zaměstnání a zaměstnavatelé nejsou žádným způsobem ze strany ministerstva odškodněni,“ popsala Pokorná. A situace se podle ní nemění ani po mnoha stížnostech ze strany zaměstnavatelů.
Problémy zažila i společnost Škoda Auto, kde pracuje přes dva tisíce zahraničních zaměstnanců. „V minulosti jsme zaznamenali určité problémy s obsazeností systému, které byly ale vyřešeny,“ uvedla její mluvčí Jana Bahníková. Ministerstvo zahraničních věcí trvá na tom, že je systém efektivní. Za komplikace v některých zemích může podle rezortu enormní nárůst počtu žádostí.