Strany před podzimními volbami utratí v kampaních desítky milionů

volební kampaň

volební kampaň Zdroj: ctk

Politické strany plánují v kampani před podzimními volbami do Senátu a krajských zastupitelstev utratit až desítky milionů korun. Vládní ODS chce do předvolební propagace investovat zhruba 65 milionů korun. (Foto ČTK)
Celková částka, kterou na kampaň vyčlenila opoziční ČSSD se pohybuje okolo 90 milionů korun. (Foto ČTK)
Kromě 65 milionů na kampaň před krajskými a senátními volbami chce ODS dalších 15 milionů vydat na klání předcházející přímé volbě prezidenta republiky, do níž občanští demokraté nominovali svého člena Přemysla Sobotku. Někdejší předseda Senátu a nynější místopředseda horní komory má být jednou z hlavních tváří podzimní kampaně.  (Foto ČTK)
Další člen vládní koalice TOP 09 a Starostové a nezávislí (STAN) chce před volbami utratit přibližně 34 milionů.  (Foto ČTK)
Do voleb ale kandidují i menší regionální strany, takže volič "usměvavým" tvářím politiků neunikne. (Foto ČTK)
10
Fotogalerie
Politické strany plánují v kampani před podzimními volbami do Senátu a krajských zastupitelstev utratit až desítky milionů korun. Vládní ODS chce do předvolební propagace investovat zhruba 65 milionů korun. Další člen vládní koalice TOP 09 a Starostové a nezávislí (STAN) chce před volbami utratit přibližně 34 milionů.

Celková částka, kterou na kampaň vyčlenila opoziční ČSSD se pohybuje okolo 90 milionů korun. Další parlamentní strany neplánují vynakládat na propagaci tak vysoké sumy. Dříve vládní a nyní opoziční Věci veřejné (VV) chtějí za kampaň utratit jednotky milionů. Opoziční KSČM má na krajské a senátní voly dohromady deset milionů korun.

KDU-ČSL, která v minulých parlamentních volbách vypadla ze Sněmovny, chce v podzimní kampani investovat mezi 12 a 15 miliony korun. Strana NS-LEV 21 plánuje utratit miliony až desítky milionů.

Kromě 65 milionů na kampaň před krajskými a senátními volbami chce ODS dalších 15 milionů vydat na klání předcházející přímé volbě prezidenta republiky, do níž občanští demokraté nominovali svého člena Přemysla Sobotku. Někdejší předseda Senátu a nynější místopředseda horní komory má být jednou z hlavních tváří podzimní kampaně.

Nejsilnější opoziční strana ČSSD se podobně jako v roce 2008 snaží těžit z toho, že ODS vede nepříliš populární vládu. Sociální demokraté opět krajské volby prezentují jako referendum o pravicové vládě.

Strana plánuje v kampani více než 1000 setkání s občany. Velkých mítinků má být na 150. Pokud se levici podaří v podzimních volbách uspět, je šance na pád vlády a předčasné parlamentní volby, míní předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.

Vládní TOP 09 a STAN plánuje, že před volbami utratí celkem 34 milionů. Na krajskou kampaň bude určeno 28 milionů, šest milionů korun strana vydá na senátní kampaň. Další peníze mohou ještě dodat samotné regionální organizace. Kampaň strany má být kontaktní a zaměřená na konkrétní krajská témata, například na snahu o jejich průhledné hospodaření.

Věci veřejné se soustředí hlavně na krajské volby, jejich kampaň bude záležet na krajských sdruženích. „Formy a rozpočty kampaní jednotlivých krajů jsou v kompetencích příslušných krajských rad. Kampaně se snažíme dělat efektivně a hospodárně, suma se pohybuje v řádu jednotek miliónů,“ sdělil ČTK volební manažer VV Filip Klasna.

Opoziční komunisté vyčlenili na předvolební propagaci deset milionů. Částku rozdělí rovným dílem mezi krajské a senátní volby, uvedl první místopředseda KSČM Petr Šimůnek. Podle místopředsedy Jiřího Dolejše mohou další peníze dodat krajské organizace strany.

Na podzimní volby se chystají i národní socialisté NS-LEV 21, které vede předseda Jiří Paroubek. Podle něj chce strana v kampani utratit miliony až desítky milionů. Strana má inzeráty v médiích i volební billboardy.

KDU-ČSL, která v posledních volbách neobsadila žádné křeslo v Poslanecké sněmovně, si před podzimními senátními a krajskými volbami vezme desetimilionovou půjčku. Přes milion hodlá do kampaně investovat stranické centrum, dalšími penězi přispějí krajské organizace i sami kandidáti.