Části obchodníků po znovuzavedení roušek klesla návštěvnost

Nakupování v obchodě

Nakupování v obchodě Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Nakupování v obchodě
Nakupování v obchodě
3
Fotogalerie

Některé obchody a nákupní centra zaznamenaly po znovuzavedení roušek pokles návštěvnosti. Vyplývá to z ankety mezi prodejci a zjištění ČTK. .

Podle předsedy českého výboru Asociace nákupních center Jana Kubíčka by se nemělo uvažovat o opětovném uzavření center. Výpadek tržeb by mohl mnohým obchodníkům způsobit existenční problémy, což by se projevilo i na příjmech státní pokladny.

Povinnost mít zakrytá ústa a nos v obchodech a nákupních centrech začala platit nejprve od 9. září v hlavním městě, o den později se rozšířila na všechny uzavřené prostory v celé republice. V návaznosti na restrikci zaznamenaly pokles návštěvnosti například prodejny Yves Rocher. Podle PR manažerky firmy Barbory Záhorákové se návštěvnost snížila o 30 až 40 procent.

Pražská Fashion Arena Prague Outlet těží podlé své ředitelky Lenky Čapkové z výhody, že je venkovním centrem. Po znovuotevření v dubnu evidovalo centrum podle ní zhruba stejnou návštěvnost jako loni. V září ale také zaznamenala nižší počet návštěvníků. Lze to podle ní přisuzovat strmě stoupacímu počtu potvrzených případů koronaviru mezi obyvateli Prahy.

"Samozřejmě nám chybí zahraniční turisté, ale do značné míry je nahradili Češi, kteří omezili cestování do zahraničí. V některých týdnech jsme dokonce zaznamenali návštěvnost vyšší než ve stejný čas loni," řekla.

Vládní rada pro zdravotní rizika se shodla, že od pondělí by měl být vyhlášen nouzový stav. Ve středu ho ještě musí schválit vláda, opoziční strany tento krok ale kritizují. Opatření, která by v nouzovém stavu měla být zavedena, slíbil ministr zdravotnictví Roman Prymula představit ve středu.