Kaufland chystá skenovací službu do vlastní tašky tak jako Globus

Kaufland

Kaufland Zdroj: Profimedia.cz

Kaufland (ilustrační foto)
Kaufland
Kaufland
Kaufland
Kaufland
7 Fotogalerie
ČTK

Největší tuzemský obchodní řetězec Kaufland testuje v Česku službu, díky níž si zákazníci budou moci vybrané zboží po naskenování vložit rovnou do vlastní tašky a zaplatit u samoobslužné pokladny. Technologii nazvanou K Scan si mají možnost vyzkoušet od minulého pondělí po dva měsíce zákazníci v pražské prodejně na Vypichu, řekla ČTK tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Podobnou službu nabízí už třetím rokem v Česku například hypermarkety Globus.

Česko je první zemí, v nichž Kaufland působí, která byla pro testování K Scan vybrána. Služba má zákazníkům usnadnit a zrychlit nakupování. "Službu mohou využít i zákazníci s většími nákupy, pro ně je výhodou, že nemusí vyndávat zboží na pokladní pás," uvedla Maierl. Pokud se novinka osvědčí, nasadí se podle ní i do dalších prodejen. Těch má Kaufland v Česku 133.

Zákazník Kauflandu si podle Maierl nebude stahovat do mobilního telefonu žádnou aplikaci. Skener si vezme při vstupu do prodejny ze stojanu. Při nákupu a po naskenování položky se na displeji zobrazí cena a název artiklu. "Pokud je v akci, tak se mu také zobrazí původní a aktuální cena, vidí tedy kolik korun případně ušetří. Vzhledem k tomu, že nemáme zákaznickou kartu, archivace nákupu neprobíhá," odpověděla Maierl.

Jako první na trhu nabídl českým zákazníkům scan@Go technologii v roce 2016 hypermarket Globus. Princip je založen na pevném skeneru, ke kterému se zákazník přihlásí svou Globus bonus kartu. Každou položku vloženou do košíku sám skenuje a dává rovnou do tašky, na zvláštních Scan@Go pokladnách pak nákup dokončí platbou v hotovosti nebo platební kartou.

"Prvním velmi pozitivním výsledkem tohoto způsobu nakupování je rychlost nákupu - i na tak velké prodejní ploše, jakou má Globus, dokážou zákazníci pořídit větší nákup během 25 až 40 minut. To vše bez jakékoliv fronty," popsala vedoucí externí komunikace Rita Gabrielová. Od loňského roku mohou nakupovat i prostřednictvím mobilní aplikace.

Podle dat Globusu se zavedení služby zkrátil průměrný nákup o zhruba 21 položkách na 17,5 minuty. Pevné skenery má všech 15 hypermarketů Globusu, skenování přes mobilní aplikaci je dostupné také na všech jeho prodejnách. Podíl skenovací služby na celkovém obratu Globusu činil v loňském roce 23,5 procenta, uvedla Gabrielová.

Německá média začátkem července uvedla, že se obchodní řetězec Lidl chystá zavést na německém trhu službu Lidl Pay. Postupně by měla po celé Evropě jeho zákazníkům umožnit platit za nákup naskenováním QR kódu u pokladny přes mobilní telefon. Kaufland, patřící jako Lidl do stejné německé maloobchodní skupiny Schwarz, informaci ohledně zavedení platebního systému ve svých obchodech ale nepotvrdil.

Systém Lidlu by měl být údajně propojený s platební kartou Mastercard či Visa. Podle Aktuálně.cz by měla služba umožnit zákazníkům si nastavit strhávání finančních prostředků i přímo ze svého účtu - bankovní inkasem. Tisková mluvčí řetězce Zuzana Holá tento týden řekla, že je projekt teprve v začátcích, a proto k němu nemůže sdělit další informace.