Průzkum: Při nákupu aut jsme konzervativní, nejčastěji si na ně našetříme
Pořídit si automobil prostřednictvím některé z forem financování leasingové společnosti je zajímavé pro jen asi 15 procent spotřebitelů, většina z nás koupi financuje pomocí svých úspor (72,1 procenta). Vyplývá to z průzkumu ČSOB.
Češi jsou poměrně konzervativní co do způsobu financování při pořizování aut. U drtivé většiny z nás totiž převažuje sáhnutí do vlastních kapes. Nejméně tak činí řidiči do 29 roků (59,5 procenta), i tak se ale jedná o nejčastější možnost, jak si auto pořizují.
Na některou z forem financování leasingové společnosti se při koupi nového auta spoléhají hlavně lidé ve věku 45 – 59 let, kde podíl tvoří rovných sedmnáct procent. Financování pořízení vozidla leasingovou společností je doménou českých podnikatelů.
Nové versus ojeté
Nová auta si mezi spotřebiteli nejčastěji pořizují lidé ve věkové kategorii 60 plus. „Pořizovat si nová vozidla je v Česku doménou podnikatelů a společností. Na opačném konci věkového spektra u řidičů do 44 let je trend opačný – ojetým vozem jezdí skoro 77 procent dotázaných do 29 let a u řidičů od 30 do 44 let je to dokonce něco málo přes 79 procent (79,3 procenta),“ uvedl Petr Neuvirth, ředitel týmu Strategie & Design z ČSOB Leasing.
Nejpopulárnější značkou je pak značka česká – Škoda. Některý model domácí automobilky vlastní dohromady až 31 procent dotázaných.