Téměř třetina domácností nakupuje podle letáků, tvrdí studie

Geomarketingová analýza uspoří zadavatelům až 50 procent nákladů na kampaň.

Geomarketingová analýza uspoří zadavatelům až 50 procent nákladů na kampaň. Zdroj: Repro Strategie

Co s letáky?
Letáky
3
Fotogalerie

Papírové letáky obchodníků čte 61 procent českých domácností, ale jen 30 procent podle nich nakupuje. Elektronické verze letáků si čte 15 procent domácností a desetina se podle nich řídí při nákupech. Vyplývá to ze studie GfK Shopping Monitor 2018.

Úroveň distribuce letáků obchodních řetězců meziročně klesá, nyní je dostává 72 procent domácností. Pětina domácností letáky nedostává, protože má na schránce žádost o nevhazování letáků, a sedm procent domácností uvedlo, že k nim letáky nezanáší.

Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Elektronické letáky si na internetu prohlíží 15 procent domácností, deset procent domácností podle nich nakupuje.

Jako hlavní nákupní místo potravin a dalšího rychloobrátkového zboží uvádí 46 procent domácností hypermarkety. Po růstu v posledních třech letech si tak hypermarkety, jako Kaufland, Globus či Tesco, mírně pohoršily. Loni je označilo rekordních 49 procent lidí.

Diskonty, například Lidl a Penny Market, nyní preferuje rekordních 27 procent lidí, meziročně o čtyři procentní body více. Obliba supermarketů, jako jsou Albert či Billa, vzrostla o procentní bod na 17 procent. V menších prodejnách hlavně nakupuje poslední tři roky desetina lidí.

„Trvanlivé zboží české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Distribuce čerstvých potravin je charakteristická relativně vysokými preferencemi pro menší prodejny. U drogerie jsou viditelné výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ uvedl Pavel Cabal z GfK.