Značkám aut věrní nejsme. Na rozdíl od Američanů
V zahraničí, především pak v USA, můžeme pozorovat věrnost určité značce aut. My, Češi, auta rádi střídáme.
Před rokem 1989 jsme si horko těžko mohli vybírat, jaký typ auta si pořídíme. Byli jsme rádi, že se dostaneme vůbec k nějakému. Dnes je to jiné. Jenom v České republice v dnešní době najdeme přes padesát automobilových značek. „I přes velmi různorodou nabídku zahraničních výrobců zůstávají čeští zákazníci nejvíce věrni domácí značce Škoda. Když v našich autocentrech zákazník prodává škodovku a kupuje novější auto, pak si ve 46 procentech případů opět vybere vůz domácí značky,“ říká provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček.
Na značce záleží
Docela věrní jsme i německému Volkswagenu a japonské Toyotě. U obou značek je míra retence přes 30 procent. Úplně obráceně je to u značek Alfa Romeo, Seat a Fiat. Za první pololetí tohoto roku si znovu některou z těchto značek pořídilo méně než 10 procent zákazníků.
To u značek BMW a Mercedes-Benz změny rádi nemáme. Fanoušci těchto značek si málokdy dovedou představit, že by přesedlali na něco jiného.