Průzkum: Více než dvě třetiny Čechů upřednostňují vyřízení půjčky přes internet

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Úvěr
Díky úspěchu v podnikání si budete moci plnit sny.
3
Fotogalerie

Výše úroků, rychlost vyřízení, či jednoduchá administrativa. To jsou nejčastější požadavky Čechů na půjčku. Polovina z nich považuje za podstatné domluvit si půjčku osobně na pobočce, ale pro více než dvě třetiny z dotázaných je důležitá možnost půjčit si peníze online. Vyplývá to z průzkumu společnosti Home Credit.

V současnosti má s nějakou hotovostní půjčkou zkušenost sedm z deseti Čechů. Peníze si často půjčujeme na rekonstrukci nemovitosti, koupi auta, dražšího elektrospotřebiče, nábytku, počítače nebo sportovních potřeb. Zatímco dříve se půjčování peněz samozřejmě odehrávalo hlavně osobně na pobočkách, dnes klienti vyhledávají služby online.

„Jestliže v minulosti bylo samozřejmostí si jakoukoliv půjčku vyřídit na pobočce banky nebo nebankovní společnosti, v současnosti lidé začínají preferovat online produkty i v této oblasti. Z našeho průzkumu vyplývá, že možnost dohodnout si půjčku na pobočce je důležitá pro 54 procent lidí, zatímco příležitost vyřídit ji online je podstatná pro 68 procent. U našich východních sousedů Slováků je počet lidí, kteří mají zájem půjčit si peníze online, ještě o dvanáct procent vyšší,“ uvádí manažer zákaznické spokojenosti společnosti Home Credit Miroslav Zborovský.

Rozhoduje konečná cena půjčených peněz

Z průzkumu dále vyplývá, že rozhodující pro to, kde si vezme Čech půjčku, je v konečném důsledku to, kolik celkově zaplatíme, a také informace, jestli peníze dostane bez poplatku za jejich poskytnutí. Klíčové je to konkrétně pro více než 80 procent respondentů. Na druhé straně, lidé za méně důležité považují informace o pojištění půjčky.

Z vyjádření respondentů také vyplynulo, že na celkovou spokojenost v oblasti poskytování půjček mělo největší vliv to, že lidé dostali úvěr za férovou cenu a měli srozumitelné a dostatečné informace o dané půjčce. Také oceňovali možnost mimořádné splátky nebo předčasného doplacení celého úvěru zdarma a velmi vysoko hodnotili též solidní jednání v případě problémů se splácením. Naopak jen minimální vliv na spokojenost mají aktivity ze strany bank, jakými jsou například zasílání novinek, blahopřání k svátkům, soutěže pro klienty či komunikace s nimi na sociálních sítích.