Facebook připravuje Atlas: reklamní systém nezávislý na cookies

Facebook

Facebook Zdroj: CC BY-NC-SA 2.0: Marco via Flickr

Chystaná reklamní síť Atlas, jejíž základy koupil Facebook loni od Microsoftu, by mohla být na základě informací deníku Wall Street Journal uvedena do provozu již v příštím týdnu. Atlas bude mít k dispozici více dat o uživatelích, díky čemuž zajistí lepší cílení reklamy.

Data dokáže získat díky sociálním plug-inům (tlačítko Like, přihlášení, sociální boxy), které má dnes rozšířené po celém webu, aniž by musel být uživatel přihlášen k Facebooku a aniž by k tomu využíval cookies.

Data také dokáže párovat napříč různými zařízeními. Pokud si například na mobilu uživatel zobrazí konkrétní produkt na konkrétním e-shopu, avšak nákup nakonec dokončí na počítači, Facebook si tato data dokáže spojit.

O uživatelích ví Facebook dost již dnes, avšak Atlas je převratný právě v možnosti párovat data. Od nového systému si služba slibuje větší účinnost reklamy a také lepší reklamu na mobilních zařízeních, které zatím neuměl vytěžit tak, jako desktopový web. Mohlo by to také odstranit problém s falešnými účty, které klikají na reklamy zbytečně.