Pražský projekt půjčování kol skřípe, úřad se zastal neúspěšného uchazeče

jízdní kolo, ilustrační foto

jízdní kolo, ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Historie jízdního kola – bambusové kolo (foto: ČTK)
Historie jízdního kola (foto: ČTK)
Cyklostezky v Praze 4 by se mohly propojit (ilustrační foto).
4
Fotogalerie

Zavedení funkčního sdílení kol zdrží odvolání odmítnutého uchazeče o provozování systému.

Dlouho očekávaný výběr oficiálního městského poskytovatele sdílených jízdních kol skřípe. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dal zatím nepravomocně za pravdu projektu Rekola, který jej napadl z pozice neúspěšného uchazeče.

Deníku E15 to potvrdily Dopravní podnik Praha i Rekola. „Proti zrušujícímu rozhodnutí ÚOHS byl ze strany dopravního podniku podán rozklad. Do pravomocného ukončení výběrového řízení se nebudeme více vyjadřovat,“ uvedla Aneta Řehková z tiskového oddělení pražského dopravního podniku.

Zakázka dopravního podniku měla Praze přinést moderní systém sdílení kol provázaný s městskou hromadnou dopravou. „Praha ušetří sto milionů korun,“ reagoval zakladatel Rekol Vítek Ježek. Hlavní město podle něj tuto částku totiž vůbec investovat nemusí, z jeho pohledu stejnou službu poskytují Rekola i bez dotace.

Rekola v Praze fungují tři roky a za loňský rok zaznamenala 55 tisíc výpůjček. Do Rekol nedávno vložil svůj kapitál někdejší spoluzakladatel Mall.cz Ondřej Fryc prostřednictvím svého fondu Spread Capital. Tato podpora kromě inovací také umožnila Rekolům zakázku u antimonopolního úřadu napadnout.

Zakázka počítá s 50 miliony korun na vybudování a po dobu pěti let s dalšími 10 miliony ročně na provoz. Většina investičních nákladů má padnout na speciální parkovací stojany. Ty ale systém Rekol vůbec nevyužívá, a i proto nesplnil kvalifikační kritéria. O zakázku na pražský bikesharing se hlásí společnost BigBoard, největší poskytovatel billboardových ploch, se svým projektem Velonet nebo česká společnost Homeport, která má zkušenosti s bikesharingem v 16 městech v zahraničí, ve spolupráci s Eltodo. Bikesharing využívá zhruba 650 měst po celém světě.