Radní Prahy schválili financování filharmonie. Příprava stavby je vyjde na 780 milionů korun

Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG).

Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG). Zdroj: Bjarke Ingels Group (BIG)

Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG).
Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG).
Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG).
Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG).
Vizualizace Vltavské filharmonie od týmu dánského studia Bjarke Ingels Group (BIG).
8
Fotogalerie

Praha zahájila další fázi přípravy plánované stavby budovy filharmonie na Vltavské. Radní města dnes schválili financování projektové dokumentace, která bude vycházet z výsledků již dokončené architektonické soutěže a která má město vyjít na 780 milionů korun. Budova s několika sály, která by mělo být i sídlem České filharmonie, by podle plánů vedení města měla být hotová v roce 2032 a náklady se odhadují asi na šest miliard korun.

Přípravu projektu bude mít pro město na starosti jeho příspěvková organizace Pražská developerská společnost. Podoba stavby bude vycházet z návrhu, se kterým uspělo v nedávno dokončené mezinárodní soutěži dánské architektonické studio Bjarke Ingels Group.

Radní dnes rozhodli o financování přípravy projektové dokumentace, která by měla podle schváleného dokumentu v letošním roce stát asi šest milionů korun, příští rok 205 milionů, o rok později 296 milionů a poté 273 milionů korun. Samotná stavba pak má podle dřívějších odhadů začít v roce 2027 a stát asi 5,35 miliardy korun. Magistrát usiluje o spolufinancování státem a zvažuje také zapojení soukromých investorů.

Projekt zásadní modernizace Masarykova nádraží, druhého nejfrekventovanějšího dopravního uzlu v Praze:

Video placeholde
Projekt zásadní modernizace Masarykova nádraží, druhého nejfrekventovanějšího dopravního uzlu v Praze, získal pravomocné územní rozhodnutí. Samotná přestavba by měla začít v roce 2023 a v jejím rámci se rozšíří počet kolejí ze sedmi na devět a vybuduje se nový vestibul. • Správa železnic

Vltavská filharmonie by měla mít tři sály - koncertní pro 1800 diváků, menší pro komorní hudbu s kapacitou 500 míst a multifunkční pro ostatní žánry a typy akcí s kapacitou až 700 osob. V budově by měl sídlit i Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK nebo hudební oddělení Městské knihovny v Praze. Filharmonie nabídne také například kavárny či restaurace.

Výstavba nového kulturního centra je součástí proměny lokality Bubny-Zátory, kde se plánuje vznik čtvrti až pro 25.000 lidí. Diskuse o stavbě koncertního sálu v Praze s parametry odpovídajícími potřebám hudebníků i publika se vedou desítky let.