Závora zmizí a nádvoří pivovaru se otevře veřejnosti, říká ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč

Ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč

Ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč Zdroj: archiv

Krušovický pivovar prošel rekonstrukcí
Symbolické sázení lip
Čistička láhví
Symbolické sázení lip
Pivovar Krušovice
6 Fotogalerie
Kateřina Pekárková

Nádvoří krušovického pivovaru prošlo před nedávnem rozsáhlou rekonstrukcí, která zahrnovala například statické zajištění kaple nebo nahození nové fasády zámku. K příležitosti zdárného dokončení proběhlo symbolické sázení tří lip přímo uprostřed nádvoří. Stromy zasadili ředitel pivovaru Michal Rouč, ředitel výroby Milan Schramm a generální ředitel firmy Heineken Nikolay Mladenovema.

„Zvažovali jsme, jaký strom zasadit, a protože bylo před nedávnem sté výročí založení Československa a Krušovice jsou český pivovar, tak nám z toho hezky vyšla lípa,“ vysvětluje ředitel Královského pivovaru Krušovice Michal Rouč a pokračuje: „Mám velkou radost, že se nám to podařilo, celý projekt začal loni v prosinci, tohle je třešnička na dortu, původně to nebylo ani plánované, ale podařilo se nám zlomit vedení a udělat nádvoří celé.“

Zrekonstruované nádvoří se má následně otevřít širší veřejnosti a stát se tak místem k trávení volného času pro všechny zájemce. Dojde k tomu po dokončení stavby pivovarského muzea, které je naplánované na první pololetí příštího roku.

Krušovický pivovar prošel rekonstrukcíKrušovický pivovar prošel rekonstrukcí | KP

„Závora zmizí a nádvoří bude volně přístupné. Snažíme se připravit také kalendář menších akcí, celý proces je ale relativně složitý a prvotním byznysem samozřejmě zůstává výroba piva,“ dodává Michal Rouč.

Nejsilnější exportní trh krušovického piva představuje Rusko, za ním je dlouhodobě sousední Německo, Slovensko, Švédsko, nově potom také Maďarsko, Chorvatsko a Slovinsko.

U nás v České republice se Krušovice, které spadají pod společnost Heineken, drží v prodeji piva na třetí pozici. První je japonská firma Asahi, pod kterou patří Plzeňský Prazdroj, Radegast, Velkopopovický Kozel a Gambrinus, na druhém místě je před Heinekenem ještě Molson Coors s pivy Staropramen a Ostravar.

„Podařilo se nám relativně rychle získat silnou pozici s našimi cidery Strongbow a Lišácké jablko, tady jsme lídrem na trhu,“ vysvětluje ředitel pivovaru a doplňuje: „Snažíme se letos ještě víc rozvíjet regionální byznys. Měli jsme tady v pivovaru setkání se starosty okolních obcí, podporujeme lokální akce a snažíme se do regionu víc vrátit.“

Krušovický pivovar je možné si prohlédnout v rámci exkurzí. Těch se v minulém roce zúčastnilo na 44 000 návštěvníků.