Komerční banka tlačí klienty k nové službě. Jinak hrozí zrušením účtu
Komerční banka (KB) v posledních týdnech kontaktuje klienty s tím, aby přešli na nové internetové bankovnictví. V opačném případě hrozí, že jim zruší účty. Informaci přinesl web Novinky.cz.
Web Novinky.cz přinesl příběh dvou lidí, kteří si stěžují na přístup Komerční banky ke klientům zdráhajícím se přejít na nové služby banky. „Volala žena z pobočky, že jsem nedokončila přechod na KB plus. Když jsem jí řekla, že nemám čas a zavěsila, tak mi volali o dvě hodiny později, ovšem už jiná osoba. Té jsem řekla, že nemám zájem,“ sdělila Novinkám paní Karolína z Prahy.
Další den podle ní volala jiná pracovnice Komerční banky. „Ohradila jsem se, že se mi jejich způsoby nelíbí, že místo toho, aby klientům řekli, že mění podmínky a přesně vysvětlili jak, tak rovnou něco přikazují. Na to mi bylo řečeno, že nejsem první, kdo si stěžuje, ale holt smůla. A že pokud nesouhlasím, tak mi zruší účet,“ dodala klientka s tím, že na dotaz, kolik má na přechod času, jí pracovnice banky tvrdila, že jí to nesmí říct. „Po několika dnech mi volala má bankovní poradkyně, ale ta mi jen o něco přívětivěji řekla to samé, co kolegyně před ní.“
Na postup banky si stěžovali i další klienti. „Volal mi operátor a spustil, kdy se chystám přejít do nového systému. Sdělil jsem, že ještě nevím, protože internetové bankovnictví mi funguje dobře. Pověděl mi, že termín je do konce roku a pokud bych nepřešel, banka by byla nucena zrušit účet,“ popsal klient Tomáš. Oba uvedení klienti si nepřáli uvést příjmení.
Šárka Nevoralová, mluvčí Komerční banky, potvrdila pro Novinky, že klienti musí přejít na nové internetové bankovnictví do 24. července, jinak jim může být účet zrušen. „Momentálně probíhá poslední fáze přechodu pro retailové zákazníky,“ dodala.
Podle ní je „migrace klientů“ do tohoto systému, což KB považuje za novou éru bankovnictví, nezbytná. „Komerční banka již nebude v budoucnu podporovat staré systémy a produkty,“ vysvětlila.
Počet klientů, kteří se změnou nesouhlasí, je podle mluvčí velmi malý. „S těmito zákazníky se snažíme najít rozumné řešení,“ sdělila a dodala, že klienti byli o změnách informováni více než rok prostřednictvím e-mailů, telefonátů a také na webových stránkách banky.
Není však jasné, zda zákazníci budou muset za podobné služby v novém systému platit více. „Každý klient je individuální,“ uvedla Nevoralová.
Zmínila však rozšíření služeb. „Klient v mobilním bankovnictví například již nemusí mít dvě mobilní aplikace, tedy Mobilní banku a KB Klíč, ale stačí mu jen KB+,“ dodala.