Operátoři zavedli poplatek za vrácení nespotřebovaného kreditu

Mobilní telefon s aplikací Mall Pay.

Mobilní telefon s aplikací Mall Pay. Zdroj: Mall Pay

Mobilní telefon s aplikací Mall Pay.
2
Fotogalerie

Mobilní operátoři zavedli nový poplatek, který si účtují, když chce zákazník při odchodu k jinému poskytovateli vrátit nespotřebovaný kredit. Za vrácení si účtují od 119 do 199 korun. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) chce výši poplatků prověřit. Uvedl to v pravidelné monitorovací zprávě.

Účtování poplatku operátorům umožňuje novela telekomunikačního zákona účinná od letošního dubna. Taky zkracuje dobu přenesení telefonního čísla z deseti na dva pracovní dny a výrazněji než dosud stanoví i maximální výši smluvních pokut při předčasném ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou.

Vrácení kreditu může být podle zákona zpoplatněno, pokud je tak uvedeno ve smlouvě. "Výše zpoplatnění musí odpovídat skutečným nákladům, které opouštěnému poskytovateli služby prokazatelně vznikly při vrácení zůstatku," uvedl ČTÚ.

Nejvyšší poplatek 199 korun si účtuje O2, Vodafone požaduje za vrácení zbytku kreditu u předplacených služeb 149 korun a T-Mobile 118,98 koruny.

Na českém trhu je více než 15 milionů aktivních SIM karet, z toho předplacené karty tvoří přes pět milionů, tedy více než jednu třetinu.