Průzkum: Češi chtějí od e-shopů hlavně poctivost, stále častěji pak chtějí i dopravu zdarma

Nakupování

Nakupování Zdroj: profimedia.cz

Od e-shopů požadujeme hlavně jasné ceny, férová pravidla vrácení zboží a poslední době čím dál více i dopravu zdarma. Naprostou většinu z nás pak dokáže před nákupem odradit i špatná reputace obchodníka na sociálních sítích. Vyplývá to z nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPD group.

E-shopy s nejasně uvedenými cenami produktů nebo skrytými poplatky vadí naprosté většině Čechů (93 procent). Devět z deseti dotazovaných pak oceňuje transparentnost i v podmínkách a cenách za dopravu zboží. Neméně důležitá pro Čechy byla také jasně nastavená pravidla vrácení zboží (91 procent). Ještě silněji to vyžadují zákazníci e-shopů s módou (93 procent).

O tom, že v době sociálních sítí si e-shopy musí dávat velký pozor na své chování vůči zákazníkům, snad není nutné nikoho přesvědčovat. Ostatně 81 procent lidí se negativně staví k nakupování na e-shopech, které zákazníci kritizují právě na sociálních sítích.

Přibylo Čechů, kteří vyžadují bezplatnou dopravu zboží. Oproti minulému průzkumu z roku 2016 jich je o 2 procenta více (63 procent). Většina dotazovaných také uvedla, že by dala přednost e-shopům, které zboží dopraví rychle (73 procent). Doručení do druhého dne zvyšuje pravděpodobnost zakoupení produktu u zhruba čtyř z pěti respondentů (82 procent).