Průzkum: Užívání sociálních sítí v Česku začalo letos klesat

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Logo Facebooku na obrazovkách burzy Nasdaq
2
Fotogalerie

Používání sociálních sítí v Česku začalo klesat. Zatímco loni na ně chodilo denně 80 procent českých uživatelů internetu, letos je to 77 procent. Průměrná doba stráveného času na sítích klesla ze 149 na 143 minut denně. Stagnace se týká především Facebooku, naopak Instagram svou pozici posiluje. Významně také rostou chatovací aplikace. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index.

"Letošní výsledky průzkumu AMI Digital Index naznačují změny na poli sociálních médií. Přestože v minulých letech tradiční sociální sítě dynamicky rostly, letos již zřejmě dosáhly svého pomyslného vrcholu. Stagnaci samozřejmě způsobuje i fakt, že aktuálně je na sociálních sítích již přes 94 procent českých uživatelů internetu," uvedl vedoucí partner AMI Communications Marek Stránský. 

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává nadále dvojice YouTube a Facebook, které vyzkoušelo 94 procent respektive 92 procent českých uživatelů internetu. Výrazně posílil Instagram, který jako jediný roste stejně dynamicky jako v předešlých letech. Osobní zkušenost s ním potvrzuje 52 procent uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce.

"Premiantem mezi sociálními sítěmi je letos Instagram. Velikostí je sice na třetím místě, ale jako jediná sociální síť aktuálně vykazuje potenciál pro další významnější růst. Uživatelé si velmi oblíbili formát Instragram Stories, ale začíná se prosazovat i novinka loňského roku Instagram TV. To je formát, který chce v budoucnu konkurovat YouTube," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha. Instagramu se také daří lépe oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální média klíčový faktor.

Podmořské kabely: Jak data přeplavala Atlantik>>>

Průzkum dále potvrzuje pasivitu významné části uživatelů sociálních médií, kdy uživatelé přidávají příspěvky stále s menší frekvencí. Téměř 40 procent lidí na Facebooku nepřidává příspěvky vůbec, nebo jen několikrát ročně. Aktivita na Instagramu naopak roste, přes 20 procent uživatelů sdílí příspěvek alespoň několikrát týdně, v roce 2018 tak činilo necelý 15 procent.