Nabízíme přehled „záručních“ pojmů, se kterými se můžete setkat.
Zákonná a prodloužená záruka
Obecně používaný pojem zákonná záruka neboli doslova správně „zákonná odpovědnost prodávajícího za vady zboží po dobu 2 let od jeho převzetí“ je zákonem daná záruční doba trvající dva roky. Poskytují ji povinně všichni provozovatelé kamenných i internetových obchodů a garantují tak trvání kvality koupeného zboží po tuto dobu. Záruku přitom nelze uplatňovat u věcí, které se rychle kazí a u věcí použitých.
Prodloužená záruka pak znamená prodejcem prodlouženou záruku nad zákonem garantované dva roky.
Pojištění prodloužené záruky je speciální pojištění, které chrání kupujícího před rizikem poškození či poruchy nad zákonem stanovenou dvouletou dobu. Záruku na zboží poskytuje vždy prodávající, pojištění pak specializovaná pojišťovna. Pojištění prodloužené záruky ale často lze sjednat pohodlně přímo u prodejce při koupi zboží.
Pojištění se vyplatí u dražších věcí
Pojištění prodloužené záruky se vztahuje na všechny běžné poruchy, na které se vztahuje i tzv. zákonná záruka, tak jak ji ze zákona poskytuje na výrobky každý prodejce. Výrobek je tedy pojištěn pro případ mechanické, elektronické nebo elektrické vady spotřebičů, která však nebyla způsobena nesprávným užíváním produktu.
V případě, že se vám zboží porouchá ještě v průběhu zákonné záruční doby, reklamujete jej a je vám vrácena kupní cena, pak pojištění prodloužené záruky automaticky zanikne a pojistné je vám vráceno. Pokud je spotřebič v rámci tzv. zákonné záruky jen opraven nebo vyměněn, pak pojištění prodloužené záruky platí i nadále a poskytuje vám standardní ochranu.
Zdroj: BNP Paribas Cardif