Dlužníci nezvedají telefony. Nepřijmutí hovoru se ale může prodražit

..

.. Zdroj: pujcka.co

Ilustrační foto
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

Stoupá počet lidí, kteří nepřijímají hovory od neznámých telefonních čísel. Stává se ale, že volajícím je věřitel, který chce upozornit na neuhrazený závazek.

Pokud dlužník „nezvedá telefon,“ nedozví se o problému a riskuje tak mnohé nepříjemnosti. Věřitel ho může zažalovat a výsledkem je dluh navýšený o pokuty a náklady soudního řízení. K tomu se přidá řada nepříjemností, jako je jednání s institucemi, zápis do registru neplatičů nebo, pokud dojde až na exekuci, zablokování účtů a majetku.

Podle statistiky společnosti M.B.A. Finance se za poslední tři roky zvýšil na dvojnásobek počet dlužníků, kteří „neberou telefony“. Ze všech případů, které má firma ve správě, to představuje přes 10 procent.

Pozor na aplikace

Na velkém nárůstu má významný podíl záplava různých marketingových akcí po telefonu. Lidé pak nezvedající telefony v domnění, že se jedná o nevyžádanou nabídku. Na blokování příchozích hovorů dokonce existují pro chytré telefony aplikace, kde si zejména mladí lidé sdílí čísla, kterými nechtějí být obtěžovaní. Bohužel do těchto databází telefonních čísel vkládají "profesionální dlužnici" své věřitele, a ti se pak nedovolají nikomu z ostatních uživatelů aplikace.

V situaci, kdy jim vznikne neuhrazený závazek, se jim věřitel nedovolá. Nepřijetí hovoru znamená, že se o dluhu nedozví a promeškají možnost vyrovnat jej mimosoudní cestou. Věřitelé, když neuspěji v mimosoudní fázi vymáhání, předávají případy advokátům a pohledávky žalují u soudu.