Česká pošta začala vydávat balíky soukromého přepravce DPD

DPD

DPD Zdroj: dpd

ČTK

Česká pošta začala na 56 vybraných pobočkách vydávat balíky soukromé společnosti DPD. Do konce roku by se služba měla rozšířit na 850 pošt. Přijímání zásilek pro přepravu přes DPD by na poštách mohlo být možné v druhé polovině příštího roku. Řekla to ředitelka pobočkové sítě České pošty Martina Ivanová při dnešním zahájení služby.

Testování spolupráce potrvá zhruba do poloviny příštího roku, v případě úspěchu se rozšíří do celé sítě České pošty, tedy na 2 900 poboček. Česká pošta si od tohoto kroku slibuje větší využití své pobočkové sítě v době, kdy její vytížení vlastními službami klesá. Nedávno některé pošty začaly vyřizovat digitální agendy úřadu práce.

„Vzhledem ke klesajícímu zájmu o tradiční poštovní služby jsme připraveni své volné kapacity nabídnout ostatním firmám nebo státním institucím. Pobočková síť, do které jsme začlenili DPD, je další možností, kde si zákazníci našeho nového obchodního partnera mohou vyzvednout své balíky. Obzvláště v předvánočním období, které je pro každou logistickou společnost vrcholem sezony, je každé další výdejní místo vítané,“ uvedla Ivanová.

Podle generálního ředitele DPD Miloše Malaníka jde o další rozšiřování sítě výdejních míst DPD. Těch má nyní přes šest tisíc a do konce roku se i díky poštám jejich počet zvýší na sedm tisíc. „Spolupráce DPD a České pošty by se v minulosti mohla zdát nepředstavitelná, v současné chvíli nám ale dává opravdu smysl. Výdejní místa jsou totiž po doručení domů hned druhým nejoblíbenějším způsobem doručení, který Češi při on-line nákupech využívají.

Ne všude navíc dává smysl využívat v poslední době tolik oblíbené samoobslužné boxy. Díky spojení našich služeb se tak síť DPD Pickup výrazně navýší, a to i v menších městech a vesnicích, kde budou ještě před vánoční sezonou výdejní místa výrazně dostupnější i v lokalitách, kde nejsou k dispozici zmíněné výdejní boxy,“ dodal Malaník.

DPD se připravuje na vánoční sezónu

DPD podle něj meziročně roste o víc než deset procent, zejména v takzvaném neadresném doručování, a letošní předvánoční sezona by měla tento trend potvrdit. Zhruba podobným tempem roste podle Ivanové i balíkový provoz na České poště. „Díky novému partnerovi očekáváme, že ten růst bude letos ještě vyšší,“ uzavřela.

DPD provozuje v Česku přes 6 tisíc výdejních míst Pickup a samoobslužných boxů, které jsou součástí celoevropské sítě skupiny Geopost. Díky ní mohou zákazníci využít největší evropskou síť více než 110 tisíc vlastních výdejních míst a boxů.

Česká pošta provozuje 2 900 poboček a na základě poštovní licence poskytuje základní poštovní služby na celém území ČR. V budoucnu by se při transformaci měly od pošty oddělit balíkové a logistické služby do samostatné firmy Balíkovna, do které by následně mohl vstoupit soukromý investor.

VIDEOZa eletrokola padaly hlavy, říká šéf České pošty v pořadu Hráči

Video placeholder
Šéf České pošty Štěpán v Hráčích: Za eletrokola padaly hlavy, kvůli špatnému doručování dopisů vznikl nový tým. A jaké nás čeká zdražování? • Genlive/Vera Renovica