OLYMPIJSKÉ PENÍZE: Nike, Visa nebo Alibaba. Olympijské reklamy táhnou

Olympijské reklamy. Samostatná kapitola největší sportovní akce světa. S olympijskou tematikou a symbolikou mohou pracovat pouze sponzoři her, což už je samo o sobě investicí v hodnotě milionů dolarů. Proto se značky každý rok předhánějí v nápaditosti a vyprávění příběhů ve spojení se sportovními úspěchy. 

Pamatujete si olympiádu v Aténách a ostrý nástup Michaela Phelpse? Americký olympionik si před 15 lety v řeckém hlavním městě vyplaval těžko uvěřitelných osm medailí. Dosud drží rekord, za svou kariéru na olympijských hrách nasbíral 28 cenných kovů. Ještě před začátkem olympiády začala Phelpse sponzorovat společnost VISA, která s ním natočila reklamu. Marketéři tak prokázali slušný čich na úspěch. 

Procter & Gamble zase opakovaně sází na jednoduché sdělení: Díky, mámo! Za úspěchem mnoha sportovců stojí jejich rodiče, kteří je neúnavně podporovali od jejich prvních krůčků. Reklama proto s podbízivou hudbou Ludovica Einaudiho míří právě na tyto příběhy sportovců. Emoce a sport jsou zkrátka přirozená kombinace. 

Co dřív nebylo zvykem, je dnes realitou. Čínské značky sponzorují největší akce světa ve stejné míře, jako to dosud dělaly západní korporace. Pozadu není ani čínský obr Alibaba, který v roce 2018 při olympiádě v Soči představil reklamu, kterou postavil na příběhu keňského národního týmu v hokeji. Sdělení je jednoduché: všechno je možné, když dost tvrdě dřete.

Nečekaně aktuální reklamu letos připravil Samsung. Ve spotu Samsung zdůrazňuje roli svých technologií pro komunikaci lidí po celém světě. Záběr na olympioničku, která těsně před svým startem volá svému otci na druhé straně planety, mluví za vše. O to silnější je sdělení ve světě, kdy se olympijských her nemůže zúčastnit žádný fanoušek. 

Sportovní značka Nike je v reklamním byznysu tradičně velký pojem, její legendární reklamy se sportovními hvězdami zná asi každý. Letos se americká značka v reklamě věnuje budoucnosti sportu: budeme běhat maratony na Marsu? Kam se posunou hranice rekordů? Netušíme, ale jedno je jisté: sport, ať už bude vypadat jakkoliv, bude fascinovat lidi po celém světě ještě dlouhá staletí.