Cestovat vlakem na jednu jízdenku budeme už příští rok

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Elektrická jednotka InterPanter
Vlak ČD
Na železnici chybí strojvůdci
Souprava Regionova
vlak ČD
8 Fotogalerie

Jednotný systém národního tarifu má stát přes čtvrt miliardy. Se spuštěním se počítá na konci roku 2020.

Sněmovna schválila novelu zákona o dráhách. Její součástí je také zavedení systému jednotného tarifu jízdenek na železnici. Systém je založen na tom, že kdokoli z dopravců bude schopen prodat jednu jízdenku „OneTicket“ a na základě skutečně použitého spoje se spravedlivě rozúčtují podíly na přepravách jednotlivým dopravcům.

Se spuštěním systému se počítá v prosinci příštího roku. Novelu zákona ještě projednají senátoři.

V současné době si musejí cestující v případě přestupů mezi spoji různých dopravců kupovat více jízdenek. Systém jednotného tarifu by měl cestování výrazně zjednodušit. Cestující si zkrátka zakoupí jednu jízdenku a bude moci jednoduše nasednout do toho vlaku, který pojede první, bez ohledu na dopravce“, říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Systém jednotného tarifu spočívá v tom, že dopravci budou muset uznávat cenu danou národním tarifem, zároveň budou moci nabízet i cenu jinou, a to například u jízdenek, které nebudou platit u jiného dopravce. Komerční ceny nebudou omezeny nad rámec cenové regulace.

Vybudování a pětileté provozování systému jednotného tarifu by mělo stát 254 milionů korun. Z toho náklady na vybudování systému představují částku ve výši 109 milionů. Systém budou využívat všichni dopravci, kteří jezdí na základě objednávek státu a krajů, otevřen bude i pro komerční dopravní služby.