Cestovat vlakem na jednu jízdenku budeme už příští rok
Jednotný systém národního tarifu má stát přes čtvrt miliardy. Se spuštěním se počítá na konci roku 2020.
Sněmovna schválila novelu zákona o dráhách. Její součástí je také zavedení systému jednotného tarifu jízdenek na železnici. Systém je založen na tom, že kdokoli z dopravců bude schopen prodat jednu jízdenku „OneTicket“ a na základě skutečně použitého spoje se spravedlivě rozúčtují podíly na přepravách jednotlivým dopravcům.
Se spuštěním systému se počítá v prosinci příštího roku. Novelu zákona ještě projednají senátoři.
„V současné době si musejí cestující v případě přestupů mezi spoji různých dopravců kupovat více jízdenek. Systém jednotného tarifu by měl cestování výrazně zjednodušit. Cestující si zkrátka zakoupí jednu jízdenku a bude moci jednoduše nasednout do toho vlaku, který pojede první, bez ohledu na dopravce“, říká ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Systém jednotného tarifu spočívá v tom, že dopravci budou muset uznávat cenu danou národním tarifem, zároveň budou moci nabízet i cenu jinou, a to například u jízdenek, které nebudou platit u jiného dopravce. Komerční ceny nebudou omezeny nad rámec cenové regulace.
Cestovat vlakem na jednu jízdenku bez ohledu na dopravce umožní jednotný systém národního tarifu. Sněmovna schválila novelu zákona o dráhách, která umožní zavedení jednotné jízdenky od prosince 2020. Pokud zákon schválí i Senát, posílí se také konkurenční prostředí na dráze.
— Vladimír Kremlík (@KremlikVladimir) September 13, 2019
Vybudování a pětileté provozování systému jednotného tarifu by mělo stát 254 milionů korun. Z toho náklady na vybudování systému představují částku ve výši 109 milionů. Systém budou využívat všichni dopravci, kteří jezdí na základě objednávek státu a krajů, otevřen bude i pro komerční dopravní služby.